۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

۹ درصد سوخت نیروگاه های کشور فسیلی است

۹ درصد سوخت نیروگاه های کشور فسیلی است

قزوین- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در دو سال گذشته ۴۳ درصد سوخت نیروگاه های کشور فسیلی بود که با اقدامات انجام شده این میزان به ۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار ظهر پنجشنبه در جمع تشکل های مردم نهاد در دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: یکی از آلاینده های محیط زیست کشور استفاده از سوخت های فسیلی در نیروگاه ها است که با تغییر این سوخت از مازوت به گاز اقدامات موثری برای کاهش آلاینده ها انجام شده است.

وی افزود: دولت به هیچ وجه در صدد شعار دادن نیست و تلاش می کند هر کاری که انجام شده و یا در دست اقدام است به مردم گفته شود و هیچگاه نمی خواهیم با آمار و ارقام موجب بی اعتمادی مردم شویم.

ابتکار بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده سوخت نیروگاه شهید رجایی قزوین به عنوان یکی از مراکز تولیدی کشور از مازوت به گاز تغییر یافته که این کار به کاهش قابل توجه آلاینده ها کمک خواهد کرد.

تشکل های مردم نهاد حمایت می شوند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: رویکرد دولت توجه به تشکل ها و سازمان های مردم نهاد است و باور عمیق داریم هر جا کارها به مردم واگذار شده نتایج ارزشمندی داشته است.

وی یادآور شد: با تقویت و حمایت از تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد درصددیم از ظرفیت این نهادها استفاده بیشتری کنیم.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: شبکه سازمان مردم نهاد به عنوان عضو کارگروه آمایش استان ها شناخته می شود و انجمن های زیست محیطی از این پس می توانند با شرکت در این جلسات در تصمیمات منطقه ای محیط زیست مشارکت کنند و سهیم باشند.

ابتکار بیان کرد: آموزش تخصصی نیروهای فعال در تشکل ها بسیار مهم است و در این زمینه با جدیت اقدام خواهیم کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در یک اقدام بزرگ و ارزشمند با همکاری آموزش و پرورش طرحی را اجرا خواهیم کرد تا همه مدارس کشور به استانداردهای محیط زیست توجه کنند و به آن پایبند باشند.

وی یادآور شد: از ظرفیت و توانمندی همه تشکل های دانشجویان، دانش آموزان، بانوان،   و ورزشکاران برای تحقق اهداف زیست محیطی استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 3738501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha