۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۲۶

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی:

تشکیل استان جدید در جنوب شرق تهران با جدیت پیگیری می شود

تشکیل استان جدید در جنوب شرق تهران با جدیت پیگیری می شود

ورامین-نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس با اشاره به پیگیری تشکیل استان جدید در شرق استان تهران گفت:امیدواریم موضوع تشکیل استان جدید در جنوب شرق استان تهران مورد توجه دولت قرار گیرد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که هر گونه تقسیمات کشوری که به نفع مردم منطقه باشد را دنبال خواهم کرد، اظهار داشت: اگر منطقه ای توانمندی و استعداد ارتقا به بخش، شهر، شهرستان و استان را داشته باشد، با جدیت پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر منطقه استعداد ارتقا را داشته و این موضوع مورد بررسی و پیگیری قرار نگیرد، به مردم آن منطقه خیانت شده است.

وی با اشاره به این نکته که همچنان از جدا شدن پیشوا و قرچک از ورامین و ارتقای این دو منطقه به شهرستان دفاع می کند، ادامه داد: ارتقای پیشوا و قرچک به شهرستان موجب شد تا ما هم اکنون سه ردیف بودجه را برای سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک داشته باشیم و این امر می تواند در خدمت رسانی به مردم منطقه موثر باشد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نیز با ذکر دلایل مختلف، استان شدن منطقه را حق مردم می دانم و آن را با جدیت پیگیری خواهم کرد.

وی با تأکید بر این نکته که تبدیل یک منطقه به استان، پروسه پیچیده ای را دنبال خواهد کرد، بیان داشت: برای استان شدن یک منطقه باید چهار مرحله طی شود و روند پیچیده و سختی روبروی ما قرار دارد.

نقوی حسینی با اشاره به دیدار خود با رییس جمهور در دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: در دور نهم مجلس شورای اسلامی، رییس جمهور وقتی را در اختیار مجمع نمایندگان استان تهران قرار دادند تا مشکلات و دغدغه های مردم استان در آن بیان شود.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در آن نشست بنده موضوع تشکیل استان جدید در منطقه را مطرح کردم که رییس جمهور نیز با این نظر موافق بود.

وی بیان داشت: رییس جمهور نیز تأکید داشتند که اگر یک استان در غرب تهران و یک استان در شرق تهران تشکیل شود، بسیاری از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

نقوی حسینی گفت: پیگیری و مکاتبات فراوانی در این زمینه انجام شده و این امر با جدیت کامل ادامه پیدا خواهد کرد و امیدواریم موضوع تشکیل استان جدید در جنوب شرق استان تهران مورد توجه دولت قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: باید شهرستان های استان تهران از سایه پایتخت خارج شوند و بدون تردید هرگونه خدمت رسانی به مردم متدین این استان که همواره در صحنه دفاع از ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی قرار داشته اند، ضروری و لازم است.

کد خبر 3739404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha