۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۷

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی خبر داد:

بدهی۲۵میلیاردتومانی بیمه سلامت خراسان جنوبی به موسسات طرف قرارداد

بدهی۲۵میلیاردتومانی بیمه سلامت خراسان جنوبی به موسسات طرف قرارداد

بیرجند- مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بیمه سلامت استان به موسسات و سازمان های طرف قرارداد ۲۵ میلیارد تومان بدهی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خوبان صبح شنبه در جمع اصحاب رسانه  با اعلام این خبر، اظهار کرد:  در حال حاضر ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش این  بیمه قرار دارند.

وی با بیان اینکه این افراد ۷۲ درصد جمعیت استان را شامل می شوند٬ افزود: از این تعداد ۳۸۲ هزار نفر روستایی و عشایر٬ ۷۳ هزار نفر کارکنان دولت و ۱۶ هزار نفر از اقشار مختلف مردم هستند.

خوبان جمعیت تحت پوشش بیمه اتباع خارجی را هزار و ۷۰۰ نفر دانست و گفت: همچنین ۵۶ هزار و ۲۰۰ نفر به طور رایگان تحت پوشش این بیمه هستند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به آمار دستگاه های خدمت رسان بیمه ای استان٬ بیان کرد: ۱۲بیمارستان٬ ۸۳ داروخانه٬ ۲۱۵ پزشک و دندانپزشک و ۵۵ درمانگاه نیز خدمات بیمه ای را ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه بیمه روستایی دارای ۹۰ مرکز بهداشتی درمانی است٬ افزود: در این مراکز ۱۳۳ پزشک خانواده و ۱۰۳ ماما مستقر هستند.

پرداخت 97 درصد هزینه بستری بیمه شدگان

خوبان با اشاره به اقدامات انجام شده سال گذشته بیان کرد: سال گذشته میزان ۷۵ میلیارد تومان به بیمارستان ها و موسسات طرف قرارداد این نهاد پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین هزینه درمان بالغ بر ۷۵۸ میلیون ریال بیمارستان های دولتی٬ ۱۶۳ میلیون ریال موسسات خصوصی و خیریه و ۳۸۳ میلیون ریال نیز هزینه های سطح یک روستائیان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه  ۹۷ درصد هزینه بستری بیمه شدگان در سال گذشته پرداخت شده است٬ افزود: ۵۷ میلیون ریال برای بیماران خاص نیز پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تهیه کارت هوشمند در راستای جلوگیری از مراجعات غیرحضوری بیماران خاص به پزشک و ادارات بیمه برای تایید نسخ مربوطه و  آموزش مسئولان فنی داروخانه ها جهت سهولت دریافت سهمیه دارویی ماهانه این افراد از دیگر اقدامات انجام شده است.

۲۰۰ قلم دارو بیماران خاص به تعهد بیمه سلامت افزوده شد

خوبان اظهار کرد: همچنین سال گذشته ۲۰۰ قلم دارو برای کاهش هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج در تعهد این سازمان قرار گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی کاهش ده درصدی هزینه تزریق، پاسمان و بخیه در مراکز بهداشتی و درمانی را دیگر اقدامات سال گذشته دانست و اظهار کرد: تجویز رایگان واکسن پنتاوالان برای کودکان، افزایش دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ایجاد غرفه در نمایشگاه توانمند سازی از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه پنج هزار نفر در استان دارای دو دفترچه بیمه هستند، گفت: این افراد در راستای حذف یکی از دفترچه های بیمه اقدام کنند.

خوبان از حذف هم پوشانی این بیمه ها خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری تمامی افرادی که دارای دو دفترچه بیمه هستند، حذف می شوند.

وی با اشاره به کمبود پزشک متخصص در استان بیان کرد: پزشکان باید در راستای ویزیت بیماران، زمان لازم را رعایت کنند.

کد خبر 3739831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha