۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۱

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران:

دریای خزر مواج و طوفانی می شود

دریای خزر مواج و طوفانی می شود

ساری - رئیس اداره هواشناسی دریایی اداره کل هواشناسی مازندران نسبت به مواج و طوفانی شدن دریای خزر در روزهای آتی هشدار داد.

سید باقر سلطانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس تجزیه‌وتحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی،‌ از بعدازظهر دوشنبه به‌تدریج با شمالی شدن جریان و افزایش شدت وزش باد از سمت غرب دریای خزر شاهد مواج شدن دریا خواهیم بود که به‌تدریج سواحل مرکزی و شرقی استان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی اظهار داشت: بنابراین پیش‌بینی می‌شود که سرعت وزش باد در مناطق دور از ساحل تا ۲۰ متر بر ثانیه و برای نزدیک ساحل تا ۱۵ متر بر ثانیه برسد. جهت وزش باد نیز شمالی گاهی شمال غربی خواهد بود.

سلطانی پیش‌بینی کرد پیشینه ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل از ۲.۵ متر تجاوز کند و در مناطق نزدیک به ساحل تا حدود دو متر هم برسد.

وی افزود: ضمناً وضع هوا در نیمه غربی دریای خزر ابری همراه با بارندگی، و برای نیمه شرقی دریای خزر با احتمال بارندگی پیش‌بینی می‌شود، بنابراین طی این مدت صید و صیادی، شنا و فعالیت‌های تفریحی در دریا ممنوع است. بنادر نیز جهت مواجهه با مشکلات بندری آمادگی کامل را داشته باشند. برای دیگر فعالان دریایی، دریا مناسب نیست.

کد خبر 3741050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha