۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۳۸

گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

پایان تلخ نابغه کشتی فرنگی در المپیک/خداحافظی حمید سوریان از کشتی

پایان تلخ نابغه کشتی فرنگی در المپیک/خداحافظی حمید سوریان از کشتی

پُرامیدترین فرنگی‌کار کشتی ایران برای مدال طلا در شرایطی که با هفت امتیاز از حریف قزاقستانی خود پیش بود در یک غافلگیری ضربه فنی شد تا وداعی تلخ با سی و یکمین دوره بازیهای المپیک داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ریودوژانیرو، حمید سوریان پس از شکست در دور نخست رقابتهای وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ریو برابر حریف ژاپنی و همچنین فینالیست شدن این فرنگی‌کار شگفتی‌ساز به گروه شانس مجدد راه یافت.

سوریان در دومین گام و در گروه شانس مجدد به مصاف کبیسبایف از قزاقستان رفت و در حالی که ۷ بر صفر از حریف پیش بود با ضربه فنی غافلگیر شد و با دست خالی از المپیک ریو خداحافظی کرد.

سوریان که پیش از حضور در المپیک اعلام کرده بود این آخرین حضور او در عرصه بین المللی خواهد بود از دنیای کشتی هم خداحافظی کرد. او پرافتخارترین کشتی گیر ایران است که صاحب شش مدال طلای جهان و یک مدال طلای المپیک است.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

کد خبر 3741386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • MIKAEIL ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      0 0
      علت باخت حمید سوریان:اگر به تصاویر حمید سوریان دقت کنید نشانه های حجامت به کرات بر روی بدن او مشاهده میشود،که خود باعث افت شدید بدنی فرد می شود،حال این نشانه ها حاکی از آن است که او در طی یکی دو روز قبل این کار را انجام داده ،لیکن اگر نیز میبایست این کار را حتما انجام می داد باید هفته ها قبل این کار را می کرد که متاسفانه نشانه های روی بدن او از تازگی این عمل خبر می دهد.و بی شک این عمل عامل اصلی افت بدنی در هر فرد خواهد شد زیرا مقدار فراوانی از خون بدن در آن واحد از بدن خارج می شود.
    • علی فاتح ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      0 0
      با سلام حمید سوریان همیشه برای کشورمان افتخار آفرینی کرده وما همواره این قهرمان را دوست داریم وخدمات ایشان را فراموش نمیکنیم.بامیدپیروزیها درآینده
    • امین جابری ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      0 0
      سلام .خسته نباشید .حمید سوریان برای ایرانیان همیشه قهرمان ودوست داشتنی است. و هیچکس مدال های حمید را فراموش نمیکنند. حمید همیشه قابل احترام است
    • مجتبی قاسمی ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      0 0
      سلام قهرمان کشتی دنیا هرگز افتخاراتت رو فراموش نمیکنه. انشاالله تندرست باشی حمید جان.از اینکه سالها برای کشور و انقلاب افتخار آفریتی کردی ازت ممنونیم دلاور
    • علی ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      0 0
      یعنی مربیان و خود آقا حمید نمیدانستند که ایشان دیگر بدنشان ضعف نشان میدهد که لااقل جوان دیگری را میفرستادیم برای تجربه
    • رضا رحیمی ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      0 0
      خداحافظ نابغه کشتی ایران
    • مینا ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      0 0
      خسته نباشی قهرمان.کم قهرمانی بدست نیاوردی...این شکست هم فدای یک تار موت.همیشه دوست داریم پهلوان..💖
    • مریم ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      0 0
      به نظرم مسئولان باید جوابگو باشن وقتی یه ملت میفهمن که از نظر شرایط بدنی اماده نبوده و باخت حمید علت فنی نداشته چطور مسئولان نمیدونستن ؟درسته ما نفر دومی نداشتیم که به حمید نزدیک باشه ولی خودخواهی مسئولان برا مدال طلا چه ضربه شدید روحی به سوریان وارد کرده میتونن جوابگوی حال این روزهای حمید باشن؟از نظر امادگی شرایط حمید طوری بوده که توی همه تمرینات حاضر نبوده این یعنی دانستن مسئولان براینکه حمید اماده نیست یکم تو رو خدا قدر قهرمانی کشورمون رو بدونید گاهی یه اشتباه به قیمت نابودی یه ادم تموم میشه
    • تقی ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      0 0
      ای بابا قرار بود مدال بیاره بده به احمدی نژاد دوباره...نشد...
    • دوستدارتو ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      0 0
      حمیدجان‌تو‌برای‌من‌همیشه‌برنده‌ای‌‌دوستت‌داریم
    • نازنین ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      0 0
      خداقوت پهلوان قهرمان و نابغه ی جهان. هر چند خداحافظی ات برایمان تلخ است؛اما شیرینی قهرمانی هایت هیچ گاه از یادمان نمی رود...... اسطوره ی جهانی کُشتی,برترین آرزو ها و جایگاه ها را برایت آرزومندیم. موفق باشی.