۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۱

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

مازندران رتبه اول تعداد بقاع متبرکه کشور را دارد

مازندران رتبه اول تعداد بقاع متبرکه کشور را دارد

فریدون‌کنار - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: استان مازندران دارای یک هزار و 222 بقعه متبرکه و امامزاده است که رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ستار علیزاده ظهر سه‌شنبه در دیدار با امام‌جمعه فریدون‌کنار خواستار حمایت ائمه جمعه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد استان از موقوفات و بقاع متبرکه مازندران شد و افزود: بسیاری از مردم با احکام شرعی وقف آشنا نیستند و ائمه جمعه بابیان احکام وقف در خطبه‌های نماز جمعه می‌توانند خدمت بزرگی به موقوفات داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر اینکه بقعه سید نظام‌الدین فریدون‌کنار باید با حمایت مسئولان شهرستانی ساماندهی شود، ادامه داد: تصرفاتی به حریم بقعه و قبرستان سید نظام‌الدین شده که باید پیگیری جدی شود.

حجت‌الاسلام سید محمود جلالی امام‌جمعه شهرستان فریدون‌کنار در این دیدار با تأکید بر توجه همه مردم و مسئولان به موقوفات، گفت: اجرای امینانه نیت واقف بسیار مهم و حساس است و اوقاف توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشد.

وی بابیان اینکه برنامه‌های فرهنگی اوقاف در سطح شهرستان فریدون‌کنار باید پررنگ‌تر شود، ادامه داد: در موضوع اجرای نیت واقف حساسیت بالایی وجود دارد ما از آن اطلاع و آگاهی داریم.

امام‌جمعه شهرستان فریدون‌کنار بابیان اینکه اجرای نیت واقف مقدم بر همه امور است، گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه ظرفیت عظیمی در مباحث فرهنگی دارند که باید از آن به‌درستی بهره‌گیری کرد.

کد خبر 3743193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha