۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۰

بهرام مشتاقی:

کشتی فرنگی نیاز به آسیب‌شناسی و پوست‌اندازی دارد

کشتی فرنگی نیاز به آسیب‌شناسی و پوست‌اندازی دارد

عضو شورای فنی کشتی فرنگی با توجه به نتایجی که تا روز دوم در المپیک ریو بدست آمد، گفت: ما باید به محض بازگشت تیم به ایران اقدامات لازم برای آسیب شناسی در این رشته را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام مشتاقی با توجه به نتایج چهار وزن برگزار شده در بازیهای المپیک اظهار داشت: کشتی فرنگی ایران باید بلافاصله بعد از المپیک آسیب شناسی شود تا دلایل برخی از ناکامی ها به خوبی روشن و برطرف شود.ضمن اینکه کشتی فرنگی ایران نیاز به پوست اندازی دارد و باید این روند بلافاصله آغاز شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از اوزان ما با تعدد مدعی و جانشینان مطمئن مواجه نیستند و ما در وزنی مثل وزن سوریان هیچ جانشینی را در طول این سالها به درستی تربیت و حمایت نکردیم تا امروز و بعد از خداحافظی سوریان به کشتی فرنگی کمک کند.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: نفراتی همچون محسن حاجی پور در وزن سوریان به رغم تلاش و تمرین فراوان از میدان به در شد، چون زمانی که دید هیچکس توجهی به او ندارد و فعلا حمید سوریان در این وزن حضور دارد، خواسته یا ناخواسته از گردونه مدعیان خارج شد. همین مساله برای سامان عبدولی هم صدق می کند. او می توانست در طول سالهای اخیر با توجه و حمایت کافی به جانشین خوبی برای سوریان تبدیل شود تا به محض خداحافظی سوریان، خلا این وزن را پر کند.

پیشکسوت کشتی کشورمان در خصوص عدم آمادگی لازم بدنی فرنگی‌کاران المپیکی نیز ادامه داد: واقعا چرا سوریان باید 7 امتیاز از حریف جلو باشد، اما در چند ثانیه امتیاز از دست دهد و ضربه فنی شود؟ این مساله نشان داد که سوریان و برخی از فرنگی کاران المپیکی با آمادگی قابل قبول و مطلوب راهی میدان نشدند و در نهایت به حرفان خود باختند.

مشتاقی افزود: ما باید بعد از بازگشت تیم ملی اعزامی به المپیک ریو به فکر المپیک بعدی باشیم و زمان را از دست ندهیم. اینکه ما دوباره به فاکتور زمان و برنامه ریزی بی توجهی کنیم و درست چند ماه مانده به المپیک، وارد عمل شویم اشتباه است. کشتی فرنگی ایران نیاز به پوست اندازی دارد که این مساله باید خیلی سریع و حساب شده صورت گیرد.

وی در خاتمه گفت: پیروزی و افتخارآفرینی قهرمانان کشتی علاوه بر بحث مدال و رده بندی و جایگاه جهانی می تواند در تشویق و ترغیب نوجوانان و آینده سازان ورزش ایران به کشتی نیز تاثیرگذار باشد. زمانی که قهرمان بزرگی همچون سوریان بر قله افتخار جهان و المپیک می ایستد، بسیاری از نونهالان و نوجوانان به پرداختن به این رشته سوق پیدا می کنند. البته این موضوع ممکن است برعکس هم اتفاق بیافتد و باخت و شکست در یک رشته ورزشی به عدم استقبال عمومی از آن رشته منتهی شود.

کد خبر 3743339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha