۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

زیرساخت‌های کسب‌وکار آی سی تی در اردبیل فراهم شده است

زیرساخت‌های کسب‌وکار آی سی تی در اردبیل فراهم شده است

اردبیل – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال‌های اخیر زیرساخت‌های کسب‌وکار در حوزه ICT در استان اردبیل فراهم شده و از این پس، بخش خصوصی باید حضور فعال‌تری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی عصر سه‌شنبه در نشست مشترک با فعالان حوزه ICT اردبیل تصریح کرد: به منظور پیگیری پیشنهادات دانشگاه های اردبیل در حوزه فناوری اطلاعات لازم است دو کمیته یکی استانی و یکی در تهران تشکیل شود.

وی افزود: از طریق این کمیته ارتباط مستمری بین استان و وزارت ارتباطات فراهم خواهد شد و می‌توان پیشنهادهایی از جمله دیتا سنتر، مرکز توانمندسازی و ... را پیاده کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید به اینکه وام وجوه اداره شده نیز می‌تواند پشتوانه فعالیت کمیته‌ها باشد، اضافه کرد: برای حمایت استان حاضریم محدودیت‌های تشکیل کمیته‌های پیگیری از جمله فعالیت حداقل ۱۰ شرکت ICT را حذف کنیم.

واعظی فعالیت کمیته را پیگیری اشتغال و کسب‌وکار در حوزه ICT و ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان عنوان کرد و افزود: برای اینکه شغل ایجاد شود در راستای نرم‌افزار نویسی نیز از طرح‌های پیشنهادی حمایت می‌کنیم.

وی همچنین به حمایت از شرکت‌های استانی برای اجرای پروژه‌های ملی اشاره کرد و گفت: اصراری به فعالیت صرف شرکت‌های متمرکز در تهران نداریم و در صورتی که شرکت‌های استانی توانمندی داشته باشند حاضر به مشارکت آن ها هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برخی گله‌مندی‌ها مبنی بر روی زمین ماندن وعده‌ها و حمایت‌ها از بخش خصوصی اضافه کرد: در سفر سال گذشته به اردبیل به بخش خصوصی اشاره نشد و لازم است خود شرکت‌ها پای کار بیایند و در ادامه حمایت شوند.

واعظی با بیان اینکه مشوق‌هایی برای بخش خصوصی از جمله صدور پروانه پیش بینی شده است، اضافه کرد: تمامی وعده‌های سال گذشته در سفر به اردبیل پیشرفت خوبی دارد و پروژه‌های مختلف از جمله شبکه انتقال و فیبر نوری به شکل مطلوبی اجرا شده است.

رئیس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان در خصوص درخواست کاهش عوارض گمرکی کالاهای صادراتی به آذربایجان نیز اضافه کرد: ما در حال حاضر با پنج کشور مذاکره داریم تا برای کاهش تعرفه و بعد تجارت آزاد توافق کنیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم آذربایجان نیز در این لیست قرار گیرد و این اتفاق گشایش‌های قابل‌توجهی در صادرات به این کشور خواهد داشت.

واعظی به پیگیری کاهش تعرفه و ارزش کالاهای وارداتی اشاره کرد و افزود: آماده حمایت از تشکیل کمیته صادرات هستیم.

کد خبر 3743424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha