۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰:۱۹

در گفتگو با مهر عنوان شد:

بنا در انتخاب ملی پوشان المپیکی بزرگی نکرد/کاراته را حمایت می کنم

بنا در انتخاب ملی پوشان المپیکی بزرگی نکرد/کاراته را حمایت می کنم

سرمربی پیشین تیم ملی کاراته گفت: محمدبنا مربی بزرگی است که افتخارات زیادی برای ورزش کشورمان کسب کرده ولی او در انتخاب مردان المپیکی خود اشتباه داشت و به نوعی بزرگی نکرد.

مسعود رهنما با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: محمد بنا مدتی قبل گفته بود که اگر به عنوان مربی کنار بانوی تیرانداز ایران حضور داشت می توانست در ریو مدال کسب کند. این صحبت نوعی دخالت در کار یک مربی در رشته ای دیگر است و سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی باید عذرخواهی کند. 

وی ادامه داد: به نظر من بنا به شیوه  خود در انتخاب نفرات اصلی برای حضور در المپیک ، در ریو بازنده شد. من بارها گفته ام که در رشته های غیر رکوردی مانند کشتی ، کاراته ، جودو و تکواندو باید شیوه انتخاب اعضای تیم ملی شفاف ، روشن و برمبنای رقابت رودرو پایه گذاری شود. 

سرمربی پیشین تیم ملی کاراته در توضیح بیشتر این موضوع گفت: شاید با شیوه  انتخابی غلط یک یا دوبار موفق باشیم و یا شیوه انتخابی درست بازنده ، ولی باید همان شیوه درست و صحیح را پیش بگیریم تا آن موفقیت مداوم و ماندی باشد. روشهای غلط یک جایی مشکل خود را نشان می دهد که در مورد کشتی فرنگی در ریو این اتفاق افتاد.

رهنما با اشاره به نقش حمایتی وزارت ورزش اظهار داشت: من از مقام عالی وزارت ورزش و معاون ورزش قهرمانی ایشان می خواهم با برگزاری جلسات متعدد با حضور کارشناسان امر شیوه صحیحی را برای انتخاب اعضای تیم ملی در رشته های غیررکوردی تنظیم و به همه فدراسیون ها ابلاغ کنند تا با وحدت رویه این دست رشته ها پیش رفته و با شفاف سازی و دادن حق به حقدار بتوانیم موفقیتهای ریشه دار و با دوام را در ورزش کشور شاهد باشیم.

این کارشناس ورزش افزود: محمدبنا مربی بزرگی است و همه ملت ایران قدردان زحمات و افتخارات وی و شاگردانش در دوره های گذشته هستند ولی باید قبول کنیم که برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ شیوه انتخاب نفرات اصلی به درستی صورت نگرفت و همین موضوع را در کنار دلایل فنی باید در راه شکست تیم کشتی فرنگی دخیل دانست. 

وی در مورد انتخاب سلیمانی و بهرامی برای تیم های کاراته رده سنی پایه هم گفت: هر دو مربی از با تجربه های کاراته ایران هستند که اعتماد کمیته فنی را برای هدایت تیم ملی جلب کرده اند. امکانات و شرایط کاراته ایران و در کل ورزش کشور مشخص است و محکوم به تلاش بیشتر برای موفقیت هستند. اگر موفق شدند که به کار خود ادامه خواهند داد و اگر نه که راه را برای مربیان دیگر باز کنند. 

عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته در مورد شرایط این کمیته هم گفت: با جلسه ای که روز گذشته برگزار شد ماموریت کمیته فنی هم تمام شد. حالا همه ما باید از این دو  این مربی خوب حمایت کنیم تا رقابتهای قهرمانی آسیا را با موفقیت پشت سر بگذاریم.بنده هر چه دارم از کاراته است و به عنوان یک پشتیبان در خدمت کاراته هستم.

رهنما در پایان گفت: کاراته مردان موفقی در بخش های مختلف از جمله علمی ، پژوهشی ، تجاری ، پزشکی و ... دارد که همه باید در جایی که تبحر دارند برای موفقیت رشته مورد علاقه خود تلاش کنند. ریاست فدراسیون یک صندلی دارد و همه نمی توانیم برای رسیدن به آن بجنگیم.

کد خبر 3743623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha