۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۸

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

خدمات‌ فرهنگی تامین‌ اجتماعی در استان‌ مرکزی مغفول‌مانده‌است

خدمات‌ فرهنگی تامین‌ اجتماعی در استان‌ مرکزی مغفول‌مانده‌است

اراک-نماینده اراک، کمیجان وخنداب درمجلس گفت: باوجود آنکه موضوع خدمات فرهنگی تامین اجتماعی در استان ها از دو دهه قبل مطرح شده اما در استان مرکزی طی این مدت حتی یک مجتمع فرهنگی احداث نشده است.

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در حاشیه نشست با نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع جمعیت کشور، سهم استان مرکزی یک و نیم درصد است در حالی که میزان بیمه شدگان تامین اجتماعی این استان از مجموع بیمه شدگان تامین اجتماعی در کشور بیش از دو درصد است.

حجم بالای بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان مرکزی

وی افزود: این مساله نشان دهنده این است که استان مرکزی به نسبت جمعیت خود از میزان افراد تحت پوشش تامین اجتماعی سهم بیشتری دارد و در حال حاضر ۹۲۲هزار نفر که در واقع بیش از ۶۰درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: میانگین حقوقی که در استان مرکزی پرداخت می شود نسبت به میانگین کشور بالاتر است بنابراین همواره مبالغ بیشتری نسبت به میانگین کشوری از استان مرکزی به صندوق تامین اجتماعی واریز می شود.

تامین اجتماعی استان، خدمات فرهنگی را مدنظر قرار دهد

کریمی خاطرنشان ساخت: تا اواخر دهه ۷۰ خدمات تامین اجتماعی به ویژه در بخش درمان کم بود که در دو دهه اخیر رشد خوبی پیدا کرد، اما فعالیت های فرهنگی از سوی تامین اجتماعی مغفول مانده در حالی که بحث اقدامات و فعالیت های فرهنگی تامین اجتماعی در استان ها از دو دهه پیش مطرح شده است.

وی تصریح کرد: بستر برای ایجاد یک مجتمع فرهنگی ورزشی در راستای خدمات اجتماعی از سوی تامین اجتماعی در استان مرکزی فراهم است اما حتی یک مجتمع از این دست در سطح استان مرکزی وجود ندارد و می طلبد مدیران تامین اجتماعی کشور و استان نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نبود مجتمع خدمات فرهنگی تامین اجتماعی یک نقیضه بزرگ در استان صنعتی مرکزی است که عمده جمعیت آن کارگری بوده و تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

کریمی خاطرنشان ساخت: در استان هایی که جمعیت کارگری بالا دارند در سال های قبل این اقدام صورت گرفته بنابراین این حجم بالای بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان، اقتضا دارد که هر چه سریعتر برای ایجاد مجتمع فرهنگی تامین اجتماعی اقدام شود.

لزوم گسترش مراکز درمانی تامین اجتماعی در اراک

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با توجه به خدمات درمانی تامین اجتماعی در مرکز استان، گفت: بیمارستان تامین اجتماعی اراک، در حال حاضر کشش لازم برای خدمات رسانی را در مرکز استان با توجه به تعدد افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی ندارد و ظرفیت آن باید افزایش پیدا کند.

کریمی افزود: حجم بالای بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان مرکزی می طلبد که مراکز ارائه خدمات درمانی این بیمه در استان افزایش و گسترش یابد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت شرکت املاح معدنی ایران در تالاب میقان که متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، خاطرنشان ساخت: این شرکت باید در مسیر فعالیت خود مباحث زیست محیطی را رعایت کند و اشتغالزایی و درآمدزایی این شرکت باید در استان احساس شود.

کد خبر 3743687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha