۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان:

امدادرسانی به روستاهای در معرض طوفان سیستان ادامه دارد

 امدادرسانی به روستاهای در معرض طوفان سیستان ادامه دارد

زابل- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان گفت: امدادرسانی به روستاهای در معرض طوفان شن در سیستان ادامه دارد

رسول راشکی در گفتگو با خبرنگارمهر اظهار داشت: طوفان شن ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه طی سه روز گذشته ۵ روستای منطقه سیستان را در وضعیت بحرانی قرار داد و موجب شد تا امدادگران هلال احمر در منطقه حضور پیدا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت هلال احمر تا کنون به حدود ۳ هزار نفر از ساکنان این روستاها که عمدتا در شهرستان هامون و در کانون حرکت شن های روان قرارداشتند با توزیع ماسک و بسته غذایی خدمات امدادی ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: نیروهای امدادی هلال احمر تا بهبود وضعیت آب و هوا در منطقه حضور دارند و هم اکنون نیز کار امدادرسانی توسط ۴۶ امدادگر و نجات گر ادامه دارد.

وی ادامه داد: براساس هشدارهای هواشناسی مبنی بر افزایش وزش باد و غلظت ریزگردها در منطقه تا پایان هفته لازم است که شهروندان سیستانی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از گردو غبار از تردد در محیط‌های باز خودداری نمایند و حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: آلودگی هوا و غلظت ریزگردها موجب وقوع حمله‌های آسمی در بیماران ریوی می‌شود و کودکان، سالمندان، افراد جوان، افراد با سابقه مشکلات آلرژی تنفسی و آسم بیشتر در معرض آسیب‌های ناشی از طوفان قرار دارند.

کد خبر 3744100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha