۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲

به مناسبت روزجهانی مساجد انجام می شود؛

تجلیل از ۱۵۰ نفر از ارکان مساجد برتر در استان کردستان

تجلیل از ۱۵۰ نفر از ارکان مساجد برتر در استان کردستان

سنندج- معاون اجرایی سپاه بیت المقدس کردستان عنوان کرد: در جشنواره برترین های ارکان مساجد و مساجدبرتر از ۱۵۰ نفر ازارکان مساجد دراستان تجلیل می شود.

به گزارش خبرنگارمهر، رمضان بهزادی امروزپنج شنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج با اشاره به فرموده امام راحل(ره) مبنی براینکه مسجد سنگر است، گفت: مساجد از صدر اسلام همواره مورد توجه بودند ودر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم تاکنون تمامی تصمیم گیری ها در این مکان مقدس گرفته شده و به اطلاع مردم رسیده است.

وی عنوان کرد: برای نکوداشت عظمت جایگاه مساجد و به منظور تداوم و پایداری ارزش های نظام در این مکان مقدس، دو جشنواره با عنوان برترین های ارکان مساجد و مساجد برترو همچنین جشنواره ائمه جمعه و جماعت برگزار می شود.

به گفته وی جشنواره های مذکور به همت بسیج مساجد و محلات و با همکاری ادارات کل ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود.

معاون اجرایی سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بسیجیان استان از قشر بسیج مساجد و محلات هستند، اضافه کرد: این جشنواره ها با هدف احیای نقش محوری مسجد و لزوم توجه هرچه بیشتر به نقش مسجد در ایجاد اتحاد و وحدت اسلامی برگزار خواهد شد.

بهزادی به ارکان مساجد اشاره کرد و گفت: مسجد دارای پنج رکن امام جماعت، هیئت امنای مساجد، خادمین، کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج است.

وی بیان کرد: در این جشنواره از ۱۵۰ نفر از ارکان برتر مساجد تجلیل می شود که از این تعداد پنج نفر در سطح کشوری، ۱۰ نفر استانی و مابقی هم در سطح شهرستانی  مورد تکریم قرار خواهند گرفت.

وی تعداد مساجد برتری که در این جشنواره تجلیل می شوند را ۳۰ مسجد خواند و اظهارداشت: بالغ بر ۲ هزار مسجد در کردستان وجود دارد و براساس فعالیت ها و برنامه ها و اقداماتی که در طول سال در این مساجد انجام شده، مسجد برتر انتخاب شده است.

کد خبر 3744908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha