۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تلاش برای معرفی و برجسته کردن چهره‌های فرهنگی لرستان صورت گیرد

تلاش برای معرفی و برجسته کردن چهره‌های فرهنگی لرستان صورت گیرد

تهران - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت تلاش برای معرفی و برجسته کردن چهره های فرهنگی لرستان تاکید کرد.

محمد جعفر محمد زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه از آغاز هفته فرهنگی لرستان تا به حال دو بار به بوستان گفتگو و محل برگزاری این برنامه آمدم، اظهار داشت: لرستان ظرفیتی مغفول و ناشناخته ایی دارد و باید تلاش کرد این ظرفیت را شناساند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه فرهنگی و اقتصادی لرستان، گفت: در بخش فرهنگ توانمندی ها و توانایی هایی در لرستان وجود دارد که در استان های دیگری به این شکل و به این پررنگی دیده نمی شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در حوزه اقتصاد لرستان یک سری توانمندی هایی وجود دارد و باید این توانمندی ها را گسترش و توسعه دهیم.

محمد زاده با اشاره به اینکه استان ها باید بر روی نقاط قوت خود تکیه و تاکید کنند افزود: نقطه قوت لرستان حوزه فرهنگ آن است.

وی توانمندی های بالقوه لرستان را نقطه قوت لرستان دانست و تصریح کرد: اگر به این نقطه قوت توجه کنیم می توانیم مدعی باشیم که در حوزه اقتصاد، مسائل اجتماعی، مسائل سیاسی، نیز پیشرفت خواهیم کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت فرهنگی لرستان را ظرفیتی مغفول دانست و عنوان کرد: ظرفیت دوم ظرفیت نیروی انسانی موجود در لرستان بوده چرا که این ظرفیت در کشور کم نظیر است.

محمد زاده اضافه کرد: ما باید به نیروی انسانی استان لرستان توجه کنیم و بگذاریم جوانان در حوزه های مختلف رشد کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز توانمندی های هنری فراوانی  در رشته های خوش نویسی، موسیقی، نقاشی، شعر، مطبوعات و دیگر موضوعات مختلف  لرستان وجود دارد، افزود: مطبوعات لرستان جزء چند استان پیشرفته از نظر تولیدات مطبوعاتی است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه توانسته در حوزه فرهنگی توانایی های لرستان را به نمایش بگذارد اما جای کار بیشتر از این است، افزود: اگر گاهی اوقات روی برگزاری هفته های فرهنگی تمرکز کنیم بیشتر می توانیم توانایی هایمان را به نمایش بگذاریم.

محمد زاده گفت: دعواهای سیاسی هیچ فایده ایی برای لرستان ندارد و باید تلاش در راستای برجسته کردن چهره های فرهنگی لرستان صورت گیرد.

کد خبر 3744948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha