۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۴

گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

ویران کننده به دنبال طلا/ کار دشوار مهدی خدابخشی

ویران کننده به دنبال طلا/ کار دشوار مهدی خدابخشی

تیم ملی تکواندو ایران در روز سوم از رقابتهای تکواندو بازیهای المپیک با حضور مهدی خدابخش به دنبال کسب مدال طلاست.

به گزارش خبرنگار مهر از ریودوژانیرو، امروز جمعه در جریان رقابتهای تکواندو ، ورزشکاران دو وزن ۶۷- کیلوگرم زنان و ۸۰- کیلوگرم مردان به روی «شی هاپ چانگ» می روند. تیم ملی ایران مهدی خدابخش نفر اول رنکینگ جهانی که از سوی فدراسیون جهانی به ویران کننده معروف شده را با هدف کسب مدال طلا به دیدار رقبا اعزام می کند.

خدابخش که در خانواده- تکواندویی و با تمرینات پدر رشد کرده یکی از بهترین های ایران در چند سال اخیر روده که مدال طلای قهرمانی جهان ، بازیهای آسیایی ، ارتشهای جهان و چندین مدال رنگارنک از رقابتهای جایزه کسب کرد و به عنوان نفر اول رنکنیگ جواز حضور در بازیهای المپیک را بدست آورد.

وی امروز ساعت ۱۸/۴۵ دقیقه به وقت تهران دور نخست به مصاف «میگوئل فررا» از هندوراس خواهد رفت. این تکواندوکار با سهمیه «وایلد کارت» جواز حضور در المپیک را کسب کرده است. 

کار اصلی خدابخش از دور دوم آغاز می شود. خدابخش در مرحله یک هشتم نهایی با برنده مبارزه مالی و آذربایجان مبارزه کند. نماینده آذری ها میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی الاصلی است که با کسب مدال طلای رقابتهای انتخابی قاره اروپا ، کسب سهمیه کرده است. تکواندوکاران آلمان ، استرالیا ، آمریکا و روسیه نیز در قسمت دیگر جدول این وزن حضور دارند که یکی از آنها در مرحله نیمه نهایی با خدابخش پیکار خواهد کرد. 

در قسمت بلای گروه A هم ابتدا «استیون لوپز» آمریکایی در پنجمین حضور المپیکی خود با «آلبرت گان» روسی پیکار می کند و «محمد لوتالو» انگلیسی به دیدار «حیدر شاکر» استرالیایی خواهد رفت. یکی از این چهار تکواندوکار رقیب خدابخشی در مرحله نیمه نهایی خواهد رفت. 

 در گروه  B هم «وی تینگ» از کره جنوبی ،«رافائلوویچ»  ازبکستان، «آرون کوک» از مولداوی و «تاهیرگولیک» از  آلمان برای رسیدن به دیدار نهایی و به امید خدا مهدی خدابخش تلاش خواهند کرد. 

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شدکاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

کد خبر 3745455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha