۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۲

امام جمعه ابهر:

صنعت دفاعی ایران نماد فاخری از ایمان، خودباوری است

صنعت دفاعی ایران نماد فاخری از ایمان، خودباوری است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران نماد فاخری از ایمان، خودباوری، تکلیف‌مداری و مدیریت جهادی است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر  با اشاره به ۳۱ مردادماه  روز جهانی مساجد، افزود: یکی از کارکردهای مسجد در صدر اسلام ارایه آموزش‌های لازم به مسلمانان بود و به نقل یکی از تاریخ‌نگاران در صدر اسلام، مسجد تنها مرکز پرستش نبود، بلکه تمام معارف و احکام اسلامی، اعم از آموزش و پرورش در آنجا گفته می‌شود.

وی ادامه داد: همه گونه تعلیمات دینی و علمی، حتی امور مربوط به خواندن و نوشتن در آنجا انجام می‌گرفت تا آغاز قرن چهارم غالباً مساجد در غیر اوقات نماز، حکم مدارس را داشت و بعدها مراکز آموزشی صورت خاصی به خود گرفت و بسیاری از بزرگان علم و دانش، دانش‌آموختگان حلقه تدریس‌هایی هستند که در مساجد برگزار می‌شد.

رحیمی افزود: یکی از برنامه‌های پیامبر در مسجد، رسیدگی به امور قضایی بود. مسجد در آن روزگار یک دادگستری به تمام معنا بود که عموم کارهای دادخواهی در آن جا صورت می‌گفت. مساجد در زمان پیامبر سهم به‌سزایی در ایجاد عدالت اجتماعی و شکسته شدن نظام‌های طبقاتی و اخلاق اشرافی‌گری بود. در کنار کارکرد دینی، وسیع‌ترین کارکرد مساجد در صدر اسلام، کارکرد سیاسی آن‌ها بود، به طوری که مسجد رسماً یک نهاد سیاسی در جامعه به‌شمار می‌رفت.

امام جمعه ابهر در ادامه با اشاره به روز صنعت دفاعی، گفت: صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران نماد فاخری از ایمان، خودباوری، تکلیف‌مداری و مدیریت جهادی است.

رحیمی افزود: صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران نماد فاخری از ایمان، خودباوری، تکلیف‌مداری و مدیریت جهادی است که در پرتو علم و درایت و عزم و اراده مستحکم مدیران، هوش و ابتکار و عمل دانشمندان، متخصصان و دلباختگان مومن و متعهد به ولایت در پرتو هدایت هوشمندانه امام و رهبری و پشتیبانی ملتی عظیم به مهم‌ترین ابزار در حصول به بازدارندگی موثر و ستون استوار حفظ و حراست از استقلال، تمامیت ارضی و امنیت ملی مبدل شد.

وی در ادامه به آغاز هفته دولت اشاره و از همه دولت‌مردان خدوم که خالصانه خدمت می‌کنند، قدردانی کرد.

کد خبر 3745597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha