۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰:۵۶

گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

تکواندوکار آذربایجانی به فینال نرسید/ وداع تلخ خدابخش با المپیک

تکواندوکار آذربایجانی به فینال نرسید/ وداع تلخ خدابخش با المپیک

تکواندوکار ایرانی الاصل تیم ملی آذربایجان در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده انگلستان نتیجه را واگذار کرد تا مهدی خدابخش شانس کسب مدال برنز را از دست داده و از دور مسابقات کنار برود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از ریودوژانیرو، سومین نماینده تکواندو ایران در بازیهای المپیک ریو، بعد از باخت به تکواندوکار ایرانی تیم ملی آذربایجان، امیدوار بود تا با صعود او به دیدار نهایی  شانس کسب مدال برنز را داشته باشد که شکست بیگی مقابل دارنده مدال برنز ۲۰۱۲ از انگلستان ، باعث حذف نماینده کشورمان شد.

مهدی خدابخش در وزن ۸۰- کیلوگرم دور نخست برابر «فررا» از هندوراس نمایش امیدوار کننده ای داشت و قبل از پایان وقت سوم با رساندن اختلاف امتیاز به عدد ۱۲ صاحب پیروزی شد و راهی دور دوم شد. از قسمت بالای جدول هم میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی تیم آذربایجان مالی را شکست داد تا در دور دوم شاهد مبارزه دو ایرانی باشیم.

دیدار خدابخش و بیگی یک مبارزه سطح بالا با مختصات فنی زیاد بود که بیگی با برتری ۱۷ بر ۵ نشان داد به خوبی رقیب را می شناسد و از دو باخت قبلی به او به خوبی درس گرفته و راه پیروزی بر رقیب هموطن را خوب می داند. 

میلاد بیگی دور سوم و در مرحله نیمه نهایی به دیدار «محمد لوتالو» از انگلستان رفت و در نهایت ۱۲ بر ۷ بازنده میدان را ترک کرد تا  خدابخش شانسی برای کسب مدال برنز هم نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل در جریان است. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

ایران در این دوره از بازی ها تا به حال صاحب پنج مدال شده است. کیانوش رستمی و سهراب مرادی در اوزان ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری صاحب مدال طلا شده اند و سعید عبدولی و قاسم رضایی در دسته های ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی به مدال برنز رسیده اند. علیزاده هم در ۵۷ -تکواندو آخرین برنز ایران را به دست آورده است.

کد خبر 3745809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha