۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۸

مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل:

ایراد به سهمیه المپیک اردبیل غیر کارشناسی است/ضامن فوتبال نیستیم

ایراد به سهمیه المپیک اردبیل غیر کارشناسی است/ضامن فوتبال نیستیم

اردبیل – مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: ایراداتی که در فضای مجازی و رسانه‌های استان در خصوص سهمیه المپیک اردبیل طرح می‌شود، غیر کارشناسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب بهتاج بعدازظهر شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤالات متعدد خبرنگاران در خصوص علت نبود حتی یک نماینده از اردبیل در بین ورزشکاران منتخب المپیک تصریح کرد:سهمیه المپیک به مانند نهالی است که امروز کاشته می‌شود اما ۱۰ سال بعد نتیجه می‌دهد.

وی افزود: اگر امروز سجاد انوشیروانی مربی وزنه‌برداری در المپیک است به خاطر این است که وی از ۱۴ سالگی فعالیت ورزشی داشته و در سال ۲۰۰۰ توانست وزنه ۲۰۰ کیلویی را در دو ضرب بلند کند و ۱۲ سال بعد سهمیه المپیک دریافت کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص برخی اظهارات در ضعف اداره ورزش برای پرورش قهرمانان در المپیک ادامه داد: افرادی که در این خصوص اظهار نظر می‌کنند اطلاعات کافی ندارند و کسانی که به المپیک راه یافته‌اند روزانه ساعت‌ها تمرین ورزشی داشته‌اند.

به گفته بهتاج برای یک ورزشکار با استعداد حداقل شش الی هشت سال زمان نیاز است که بتواند سهمیه بگیرد و بهتر است از من سؤال شود که برای المپیک بعدی چه برنامه‌هایی در دست اجرا دارم.

وی توجه به استعدادیابی را از مهم‌ترین برنامه‌ها عنوان و اضافه کرد: استعدادیابی چندین سال است که در اردبیل متوقف شده و ما به همین منظور سالن ویژه‌ای در رضازاده برای استعدادیابی اختصاص دادیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: اگر در دور بعدی المپیک می‌خواهیم موفق باشیم و سهمیه مناسب داشته باشیم امروز باید برنامه‌ریزی قوی و منسجم داشته باشیم.

برگزاری انتخابات هیئت فوتبال در آینده نزدیک

بهتاج در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر برنامه راهبردی و استراتژی این اداره کل در خصوص وضعیت فوتبال استان اردبیل به پاسخ مشخصی اشاره نکرد و افزود: اینکه گفته می‌شود سقوط تیم شهرداری اردبیل به دلیل اختلافات هیئت فوتبال و اداره کل است، اظهارنظر کارشناسی است.

وی با بیان اینکه در این شکست اداره کل نقشی ندارد، افزود: شهرداری اردبیل می‌تواند درخواست زمین تمرین بدهد و ما به فدراسیون زمین معرفی کنیم که اولویت‌های تیم اول تختی و بعد دایی است و شهرداری اردبیل یک سال است تمرین می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: تمامی برنامه‌های فوتبالی سال گذشته اجرا شده و از هفتم مهرماه سال گذشته آقای چشمی در هیئت فوتبال نامه‌ها را امضا می‌کرد و مورد موافقت بود؛ اما در سال جاری رئیس سابق هیئت اعلام کرد که نامه‌ها را امضا می‌کند.

وی دلیل تأخیر در برگزاری انتخابات هیئت فوتبال را ادعای فدراسیون مبنی بر اینکه نیازی به انتخاب سرپرست نیست عنوان کرد و گفت: ما این ادعا را قبول نداریم و به زودی این جریان ختم به خیر می‌شود و انتخابات را برگزار می‌کنیم.

شش پروژه واگذاری به بخش خصوصی در مرحله اتمام است

بهتاج همچنین با یادآوری اینکه در سال ۹۲ درآمد این اداره کل چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، در سال ۹۳ هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و در سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال بود، اضافه کرد: امسال انتظار داریم درآمدها به ۱۲ میلیارد ریال برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به تخصیص برنامه‌ریزی شده اعتبارات به هیئت‌ها در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر عملکرد این اداره کل در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به پروژه مشخصی اشاره نکرد.

وی به این اظهارات بسنده کرد که اداره ورزش در امر واگذاری در بین ۳۲ دستگاه اجرایی رتبه نخست را دارد و شش پروژه تا ۹ شهریورماه نهایی می‌شود.

بهتاج افزود: در قالب ماده شش نیز دو زمین مابین منازل مسکونی که فاقد کاربری است را به منظور فروش و صرف هزینه‌ها در سایر پروژه‌ها به تصویب برساند.

کد خبر 3746640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha