۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۸

جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان:

مساجد مهم ترین مرکز تربیت اجتماعی هستند

مساجد مهم ترین مرکز تربیت اجتماعی هستند

زنجان- جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: مسجد مهم ترین مرکز تربیت اجتماعی و اسلامی در جامعه است و جایگاه بسیار والایی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا حسینی ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: مساجد نقش محوری در تاریخ اسلام داشته واز صدراسلام تابه امروز مسجدمرکزجنبش ها وحرکت های اسلامی بوده است. 

وی اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون ازمسجد برای تبلیغ اسلام استفاده می کردند و در این میان دشمنان وصهیونیست هادرتلاش بودند که مساجدرااز بین ببرند و این اجتماع ومرکز جنبش وحرکتهای اسلامی  که نهاد تربیتی ومنشا تحولات سیاسی بود را از بین ببرنند.

جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: درشروع پیروزی انقلاب اسلامی مسجد بزرگترین سنگری برای رزمندگانی بوده که برای پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده اند و درطول دفاع مقدس ازمساجد برای جمع کمک های مردمی درطول دفاع مقدس استفاده می کردند. 

حسینی تاکید کرد: مسجد مکانی برای تحقق فریضه امربه معروف ونهی ازمنکربوده وجایگاه موعظه درعصر  پیامبر گرامی اسلامی بوده است.

وی افزود: سه هزار نفر در شهرستان به جشنواره سراسری برترین های مساجد دعوت شده اندو تجلیل خواهند شد. 

جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه مسجد مهم‌ترین مرکز تربیت اجتماعی و اسلامی در جامعه است، گفت: دشمن  طی سال‌های گذشته در تلاش بوده تا مساجد را از بین ببردو ارتباط مردم را با این مکان مذهبی کمرنگ کند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج هر زمان که احساس کند دستاوردهای انقلاب در مخاطره است وارد عمل خواهد شد و وظیفه سپاه و بسیج نیز حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: هدف سازمان بسیج استفاده از ظرفیت مساجد و اجرای برنامه‌های محله محور است تااز آسیبهای اجتماعی جلوگیری شود.

حسینی با بیان اینکه باید از ظرفیت مساجد با توجه به تاکیدات مقام معظم  رهبری استفاده کرد، افزود: مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دوران هشت ساله دفاع مقدس نقش محوری و پر رنگی داشته است.

وی با بیان اینکه  باید در مساجد یک هم‌افزایی و هماهنگی و همچنین نقش‌آفرینی صورت بگیرد، افزود: جشنواره برترین‌های مساجد همزمان در زنجان و سایر شهرستان‌های  استان امروز و فردا برگزار خواهد شد و از سه هزارنفر در  بخشهای مختلف تجلیل خواهند شد و در هر بخش از سه نفر در رده‌های کشوری، استانی و شهرستانی تقدیر می شود.

کد خبر 3747529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha