۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۵

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:

برش استانی برنامه ششم محیط زیست قزوین آماده شده است

برش استانی برنامه ششم محیط زیست قزوین آماده شده است

قزوین- مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: برش استانی برنامه ششم محیط زیست استان تهیه و تدوین شده و از این پس دستگاههای اجرایی در اجرای طرح ها ملزم به ارائه گزارش ارزیابی زیست محیطی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش شمسی پور روز یکشنبه به منسابت فرارسیدن هفته دولت در نشست خبری گفت: در سه سال گذشته اقدامات خوبی در خصوص حفظ محیط زیست و رفع آلودگی و کنترل آلودگی در استان برای اولین بار در کشور اجرا شده که بیانگر تلاش و همکاری مسئولان به خصوص استاندار محترم استان و اداره کل محیط زیست استان قزوین است.

شمسی پور تصریح کرد: بهترین کارنامه اداره کل محیط زیست استان به عنوان شاخص برنامه های اجرا شده در حفظ محیط زیست همسو کردن تمامی مسئولین و ادارات استان برای صیانت از محیط زیست  است.

وی در خصوص مدیریت پسماند دراستان قزوین گفت: در زمینه پسمانهای خانگی، صنعتی، عفونی و روستایی برنامه های خوبی اجرا شده و استان قزوین پیشتاز مدیریت پسماند در کشور محسوب می شود و در زمینه پسماند الکترونیکی نیز برنامه ریزی مدونی در حال اجراست.

شمسی پور در خصوص طرح جامع آلودگی هوا در استان یادآورشد: طرح جامع آلودگی هوا در استان قزوین تهیه شده و در مرحله بعدی برای اجرا بایستی به تصویب شورای برنامه ریزی استان برسد.

وی در مورد ارتقاء مناطق حفاظت شده استان تصریح کرد: برنامه ارتقاء مناطق الموت و طارم در شورای عالی محیط زیست در حال بررسی است که در صورت تصویب مساحت اراضی حفاظت شده در استان از 1.6 درصد به حدود 8 درصد خواهد رسید که به میانگین کشوری نزدیک خواهیم شد.

شمسی پوراظهارداشت: هدایت واجرای پروژه های حفظ محیط زیست از اولویت های اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین است و طرح مدیریت منطقه حفاظت شده باشکل نیز در شرایط مطلوبی است.

وی تمایل و بهره گیری از پتانسیل و توان تشکل های زیست محیطی را از جمله برنامه های اصلی اداره کل دانست واشاره کرد: در دولت جدید تعداد تشکل های مردم نهاد در کشور به چندین برابر رسیده است.

شمسی پور اظهارداشت: در حال حاضر 17 تشکل زیست محیطی در استان فعالیت می کنند که با تقویت آنها باید از این ظرفیت برای رسیدن به اهداف محیط زیسنت بخوبی استفاده کنیم.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به رویکرد جدی دولت یازدهم به محیط زیست خواستار تلاش هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی در جهت انجام وظایف قانونی خود، مرتبط با حوزه حفاظت محیط زیست شد.

شمسی پور با اشاره به اینکه شهر قزوین بعنوان پایلوت جهانی برنامه شکوفایی شاخص های شهریcpi از سوی سازمان ملل متحد انتخاب شده است یادآورشد: این موضوع با تلاش ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار، شهردار قزوین و سایر مدیران ارشد استان محقق شده و فرصت بسیار مناسبی برای استان قزوین جهت بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت مجامع بین المللی برای رشد و ارتقاء شرایط زندگی مردم است.

کد خبر 3747697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha