۲ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۱۵

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

باخت رحیمی و کریمی به اشتباهات تاکتیکی/ کمیل و یزدانی گل کاشتند

باخت رحیمی و کریمی به اشتباهات تاکتیکی/ کمیل و یزدانی گل کاشتند

دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۷۲ مونیخ با توجه به نتایج تیم ملی کشتی آزاد در بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو معتقد است شاگردان خادم می‌توانستند علاوه بر سه مدال رنگارنگ، یک نشان دیگر هم کسب کنند.

ابراهیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برخی از آزادکاران المپیکی ایران به اشتباهات فردی و تاکتیکی خود باختند، اظهار داشت: در مجموع می توان به تیم کشتی آزاد نمره قبولی داد، اما برخی از ملی پوشان به اشتباهات تاکتیکی خود باختند.

دارنده چهار مدلا طلای قهرمانی جهان با اشاره به باخت حسن رحیمی در برابر حریف جوان ژاپنی گفت: رحیمی امید کسب مدال طلای ما بود و مطمئنا اگر مغلوب آن ژاپنی جوان و شگفتی ساز نمی شد می توانست تا پای فینال صعود کند. متاسفاه رحیم به عنوان یک کشتی گیر سبک وزن هیچگاه در هنگام حمله حریفف پا خود را عقب نبرد و به همین دلیل مچ پای خود را تقدیم حریف ژاپنی کرد. مطمئنا اگر این استباه تاکتیکی را مرتکب نشده بود هم اکنون یکی از مردان طلایی کشتی ایران محسوب می شد.

عضو شورای فنی کشتی آزاد در ادامه به  اشتباهات علیرضا کریمی هم اشاره کرد و گفت: کریمی هم جزو امیدهای مدال ایران بود اما با وجود قد کوتاهتر نسبت به حریفان بارها اسی ر زیر گیری آنان شد.کریمی اگر همین اشتباهات را در برابر حریف امریکایی انجام نمی داد می توانست به راحتی تا دورهای بعدی صعود کند.

جوادی در خصوص مدال آوری حسن یزدانی و کمیل قاسمی نیز گفت: حسن یزدانی با کسب طلای المپیک، گل کاشت و نشان داد سرمایه گذاری و تلاش رسول خادم روی او به عنوان یکی از جوانان تیم ملی بی اثر نبود. کمیل قاسمی هم جانانه جنگید و ثابت کرد تصمیم شورای فنی برای برگزاری رقابتهای انتخابی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، تصمیم درستی بود. او با نقره المپیک ریو به عنوان نخستین سنگین وزن کشتی آزاد دو مداله در المپیک لقب گرفت و رکورد خوبی از خود بر جای گذاشت.

وی شکست ناداوری در حق رضا یزدانی و شکست او را یکی از تلخ ترین اتفاقات المپیک خواند و افزود: در اینکه داوران حق یزدانی را خوردند و امتیاز مسلم خاک کردن گازیموف را به او ندادند هیچ شکی نیست، اما رضا هم در برخی لحظات نشان داد که آن یزدانی همیشگی نیست. البته این موضوع نیز به مصدومیت پای او مربوط می شد، چراکه این مشل باعث شد از تمرینات سنگین و همیشگی و همچنین جنگندگی و شجاعت همیشگی دور باشد.

پیشکسوت کشتی ایران در پایان اظهار داشت: آنچه بیش از هر چیز باعث خوشحالی و امیدواری ما به تیم ملی شد این بود که هیچکدام از بچه های ما در میانه راه نبریدند و نفس کم نیاوردند. این مساله نشان داد که بی جهت رسول خادم به محض بازگشت از المپیک ۲۰۱۲ لندن، بچه را گردهم جمع نکرد و وارد گود نشد. این مساله نتیجه ۴ سال کار شبانه روزی و مداوم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بود که با تمام کم و کاستی ها و بی توجهی متولیان امر، میدان را ترک نکردند و توانستند در المپیک به سه مدال طلا و نقره و برنز برسند.

کد خبر 3748424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha