۱ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۳۹

در آستانه سفر «جان کری» به عربستان؛

درخواست‌ «کنترل تسلیحات» برای توقف کشتار عربستان در یمن

درخواست‌ «کنترل تسلیحات» برای توقف کشتار عربستان در یمن

ائتلاف موسوم به «کنترل تسلیحات» در آستانه سفر وزیر خارجه آمریکا به ریاض، خواستار قطع ارسال تسلیحات توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه به عربستان سعودی با هدف توقف کشتار بی رحمانه مردم یمن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دِ گلُوب اَند مِیل، در آستانه سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان، فعالان حقوق بشر و برخی از سازمان های مردم نهاد خواستار توقف فروش سلاح به عربستان سعودی شدند.

بر این اساس، ائتلاف موسوم به «کنترل تسلیحات»، از نهادهای فعال در زمینه صلح و فروش تسلیحات امروز از کشورهای امضاء کننده «معاهده تجارت تسلیحات» (ATT) از قبیل آمریکا، انگلیس و فرانسه خواست تا حمایت تسلیحاتی خود از عربستان سعودی را قطع کنند.

ائتلاف موسوم به «کنترل تسلیحات»، دلیل درخواست خود از این کشورها را کشتار بی رحمانه مردم یمن با استفاده از سلاح های فروخته شده توسط این کشور ها به عربستان اعلام کرده است.

«آنا مک‌ دونالد» مدیر این نهاد در سخنانی در این باره گفت: به شدت نگران کننده است که هر روزه شاهد ادامه صادرات مقادیر عظیمی از تسلیحات از قبیل سلاح های انفجاری و بمب ها هستیم که روزانه از سوی کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه برای کشتار غیر نظامیان در یمن به عربستان داده می شود.

«آنا مک‌ دونالد»  ادامه داد: این کشور ها بر اساس «معاهده تجارت تسلیحات» (ATT) باید از ارسال سلاح برای عربستان خودداری کنند.

کد خبر 3749019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha