۲ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۳۳

نائب رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

اتاق سنندج آماده تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران خاجی است

اتاق سنندج آماده تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران خاجی است

سنندج – نائب رئیس اتاق بازرگانی سنندج از آمادگی این اتاق برای کمک در راستای تسهیل در ورود سرمایه گذاران خارجی به استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه نشستی با حضور اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی سنندج، معاون و رایزن اقتصادی سفارت استرالیا در محل اتاق سنندج برگزار شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی سنندج ضمن ابراز خرسندی برای  انتخاب استان کردستان جهت میزبانی از معاون و رایزن اقتصادی کشور استرالیا  با برشمردن پتانسیل های مختلف استان در حوزه های گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی و همچنین وجود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و مزایای دسترسی مناسب به بازار عراق  و کشور جنگ زده سوریه خواستار تعامل بیشتر کشور استرالیا و ایجاد پروژه های مشترک و سرمایه گذاری در مناطق آزاد بانه و مریوان از استان شد.

حامد رنجبر بیان کرد: اتاق بازرگانی می تواند تسهیل گر ورود سرمایه گذاران در استان کردستان باشد و آمار و اطلاعات بسته های سرمایه گذاری که در سطح ادارات و اتاق آماده شده است را در اختیار سرمایه گذاران قرار داده و همچنین آمادگی داریم لینک ها و شرکای مناسب را در حوزه های مختلف در اختیار شرکت و هلدینگ های سرمایه گذاری کشور استرالیا قرار دهیم.

وی با اشاره به توانمندی بالای بخش معدن و نیاز به فرآوری و ورود تکنولوژی های نوین در این بخش به استان جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر این حوزه را دارای پتانسیل مناسب سرمایه گذاری معرفی نمود، و گفت: با توجه به پیشرفت های کشور استرالیا در حوزه کشاورزی، وجود منابع آب فراوان و زمین های حاصل خیز استان برای جذب تکنولوژی های نوین در این حوزه آمادگی دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی سنندج اظهار کرد: توانمندی های ترانزیت استان و وجود دو مرز مشترک بعنوان دروازه تجاری ورود کالاهای تولیدی کشور به عراق و مرز باشماق به عنوان یکی از شریان های اصلی ترانزیت می تواند دروازه ورود کالاهای کشور استرالیا به بازار اقلیم باشد و این بخش پتانسیل مناسب و توجیه پذیری برای سرمایه گذاری کشور استرالیا در مرزهای استان خواهد بود.

تیم  پترسون معاون و رایزن اقتصادی سفارت استرالیا نیز در این نشست طی سخنانی بیان کرد:  در سالهای اخیر با توجه به وضعیت سیاسی ایران و تحریم ها دو کشور از لحاظ تجاری در وضعیت مطلوبی قرار نداشتند ولی اکنون با توجه به شرایط پس از تحریم ها در حال پیدا کردن راه هایی برای گسترش روابط هستیم که یکی از این راه ها سفر به استان های مختلف ایران و آشنایی با ظرفیت ها و پتانسیل های آنها هستیم.

معاون و رایزن اقتصادی سفارت استرالیا ادامه داد: با وجود تحریم ها مردم استان کردستان توانسته اند مهارت های خود در بخش های مختلف را ارتقاء دهند و حال که تحریم ها از میان برداشته شده اند فرصت مناسبی برای بهبود روابط کشور ایران با کشورهای دیگر و به ویژه استرالیا است

وی افزود: اکنون زمان الحاق ایران به جامعه جهانی است و این مسئله منوط به افزایش روابط اقتصادی ایران با دنیاست. خوشبختانه دفتر تجاری دولت استرالیا نیز بعد از چندین سال بار دیگر در سفارت استرالیا در ایران بازگشایی شده است و مطمئنا نتیجه خوبی را برای فعالین اقتصادی دو طرف به همراه خواهد داشت.

کد خبر 3749153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha