۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۴

گزارش تصویری تشریحی؛

درخواست کارگران اخراجی کارخانه سیمان دهلران برای اجرای قانون

درخواست کارگران اخراجی کارخانه سیمان دهلران برای اجرای قانون

دهلران-تعدادی کارگران اخراجی کارخانه سیمان دهلران به همراه خانواده به دادگستری این شهرستان مراجعه کرده و خواستار اعمال قانون درباره حکم بازگشت به کار خود شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۵ سال پیش کلنگ احداث کارخانه سیمان دهلران با حضور رئیس مجلس وقت به زمین زده شد و از آن زمان تاکنون این پروژه به بهره برداری نرسیده است، پروژه‌ای که در زمان وزیر وقت صنایع اسحاق جهانگیری شکل گرفت و سالها از آن دوران می گذرد، امروز وی معاون اول رئیس‌جمهور شده ولی بی توجهی سرمایه‌گذار به کارخانه سیمان دهلران باعث شده بخش های مختلف این کارخانه به بهره‌برداری کامل نرسد.

کارخانه سیمان دهلران با ظرفیت چهار هزار تن در روز در زمینی به گستره ۵۰ هکتار در کیلومتر ۱۲ شهر دهلران در استان ایلام واقع شده  که با توجه به ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک شهرستان دهلران با عراق، راه اندازی این مجتمع صنعتی می تواند نقش به سزایی در توسعه شهرستان و صادرات این محصول به کشور عراق ایفا کند.

عملیات اجرایی این کارخانه سال ۸۴ آغاز شده و امروز بهره برداری از این طرح خواست مردم این شهرستان مرزی است، سال گذشته یک مشکل اساسی گریبان کارخانه سیمان دهلران را گرفت و آن هم اخراج ۴۰ کارگر از این کارخانه بود.

اخراج کارگران کارخانه سیمان باعث شده روند ساخت پروژه کند شود و هم اکنون نیز به دلیل شکایت کارگران اخراجی و حکم توقیف اموال کارخانه سیمان، قصه این طرح وارد فاز جدیدی شده که فعلا این طرح را در بلاتکلیفی قرار داده است.

یکی از کارگران اخراجی کارخانه سیمان دهلران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با وجود رأی بازگشت به کار دیوان عدالت اداری، دادگستری و اداره کار، متأسفانه کارخانه سیمان دهلران به احکام صادرشده تمکین نکرده است.

یدالله شکری بیان داشت: طبق قانون ما قرارداد دائم داریم ولی بنا به دلایل نامعلوم بیش از ۴۰ نفر از کارگران کارخانه که همه هم بومی منطقه هستند از کار اخراج شده اند و تاکنون هم وضعیت ما تعیین تکلیف نشده و همین امر باعث شده تا فشار اقتصادی زیادی به خانواده‌های ما در این شرایط اقتصادی به وجود بیاید.

وی بیان داشت: باتوجه به اینکه دیوان عدالت ادرای حکم بازگشت به کار و پرداخت مطالبات ما را صادر کرده انتظار است با گذشت بیش از یک سال از اخراج ما، برابر قانون عمل شود.

یکی دیگر از کارگران اخراجی کارخانه سیمان دهلران در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: خواست ما اجرای قانون است.

عباس نوروزی فر گفت: بیش از چندین ماه از حکم  دیوان عدالت اداری مبنی بر بازگشت به کار ما صادر شده است ولی متاسفانه تاکنون کارخانه سیمان توجهی به حکم صادره نکرده است.

وی افزود: به رغم حکم توقیف اموال کارخانه سیمان دهلران توسط دادگستری، تاکنون اقدامی مناسبی صورت نگرفته و انتظار داریم که برابر قانون احکام صادره اجرایی شود.

حل مشکلات کارگران اخراجی کارخانه سیمان

فرماندار دهلران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: حل مشکلات کارخانه سیمان وکارگران اخراجی در دستور کار ما قرار دارد.

امید علی سبزی بیان داشت: کارخانه سیمان دهلران چند سال است کار عملیات اجرایی آن با مشارکت بخش خصوصی شروع شده و از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

وی در خصوص تجمع کارگران اخراجی گفت: باتوجه به اینکه بین کارگران و کارفرما مشکلات قراردادی وجود دارد در این راستا موضوع در دستور کار دادگستری شهرستان دهلران قرارگرفته است.

به گزارش مهر، کارخانه سیمان دهلران با ظرفیت سه هزار و ۳۰۰ تن در روز در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار به نام شرکت سیمان دهلران، در کیلومتر ۱۲ جاده دهلران - اندیمشک در مجاورت جاده مورموری و جنوب غربی شهر دهلران واقع‌شده است و با گذشت ۱۵سال از زمان کلنگ زنی تاکنون وضعیت این پروژه در بلا تکلیفی قرار دارد.

کد خبر 3749225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha