۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲

جان کری: مذاکره واشنگتن-مسکو درباره سوریه به نقطه پایان نزدیک است

جان کری: مذاکره واشنگتن-مسکو درباره سوریه به نقطه پایان نزدیک است

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن امیدواری از پایان مذاکرات واشنگتن-مسکو درباره سوریه از آگاهی قبلی درباره تصمیم روسیه به استفاده از پایگاه ایران برای حمله به مواضع داعش ابراز بی اطلاعی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا اظهار امیدواری کرد که مذاکرات واشنگتن- مسکو پیرامون مبارزه با داعش در سوریه در حال نزدیک شدن به نقطه پایان باشد.

وی در این باره گفت: در حال حاضر، گفتگوها ادامه دارد و امیدوارم که به هر طریق ممکن به پایان مذاکره (نتیجه گیری) نزدیک باشیم.  

به گفته کری، در روزهای آینده هفته جاری، تیم های مذاکره کننده با یکدیگر دیدار می کنند و بسته به اینکه دایره بحث آنها تا کجا پیش برود، امکان زیادی هست که وی و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، دیداری با یکدیگر داشته باشند.

با این حال وی بار دیگر تاکید کرد که دیدار وی و لاوروف به نتیجه ای که در یکی دو روز آینده از مذاکرات حاصل می شود، بستگی خواهد داشت.

وی همچنین مدعی شد که «مضحکه سوریه» خیلی به درازا کشیده و ضروری است که کشورهای حامی دولت دمشق (ایران و روسیه) و کشورهای حامی گروه های معارض (آمریکا و متحدینش) برای پایان درگیری ها با یکدیگر مشارکت کنند.

به گفته کری، اینکه تا پایان ماه میلادی جاری (آگوست) توافقی در مذاکرات آمریکا-روسیه حاصل شود امکان پذیر است حال آنکه دقیقا نمی توان گفت که این امر اتفاق می افتد و مسئله در حد ابراز خوشبینی و امیدواری است.

از سوی دیگر وی در خصوص پیش آگهی از تصمیم روسیه به استفاده از پایگاه هوایی شهر همدان در غرب ایران برای بمباران مواضع داعش در سوریه، ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: درباره این موضوع باید از مقامات روسیه و ایران پرس و جو کنید که چرا چنین تصمیمی را اتخاذ کردند که حتی مطمئن نیستم دیگران از قبل در جریان آن بوده باشند.

کد خبر 3749431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha