۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۱۲

سرپرست اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان:

اصفهان رتبه اول کتابخانه‌های کشور را دارد

اصفهان رتبه اول کتابخانه‌های کشور را دارد

اصفهان - سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت:اصفهان با ۱۷۴ کتابخانه عمومی رتبه اول کتابخانه‌ها را دارد و بر این اساس برنامه‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی درحال برگزاری است.

امیر هلاکویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه اصفهان با ۱۷۴ کتابخانه عمومی رتبه اول کتابخانه‌های  کشور را  دارد، اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و با کمک خیران از ابتدای سال بیش از ۲۲ کتابخانه عمومی و تخصصی با همکاری خیران کتابخانه ساز استان اصفهان تاسیس شده و ایستگاه‌های مطالعه جدیدی نیز در مراکز پرتردد شهری در شهرستان‌های مختلف استان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه در کتابخانه‌های سرتاسر استان برنامه‌های مختلف تفریحی آموزشی پیش بینی شده است، افزود: برگزاری جشن‌هایی به مناسبت روز دختر، برپایی کلاس‌های مختلف آموزشی مانند خوشنویسی و طراحی، اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف مانند قصه گویی، پخش کلیپ کودکانه و مسابقه نقاشی در مناسبت‌های مختلف از جمله این فعالیت‌ها و طرح‌ها در راستای جذب مخاطبان به کتابخانه‌ها است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به یکی از طرح‌های اجرایی در این ارتباط تاکید کرد: «کتاب باز» یکی از طرح‌هایی است که در کتابخانه فردوسی علویجه به اجرا درآمد که در این طرح یک داستان کوتاه و آموزنده انتخاب و جملات و تصاویر منتخب در صفحاتی چاپ و به ترتیب بر روی دیوار چسبانده می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را پر کردن اوقات بیکاری مراجعان به کتابخانه به طور مثال تا زمان دریافت کتاب عنوان کرد.

معرفی ۴ کتاب طرح کتاب‌خوان شهریورماه

هلاکویی با اشاره به اینکه همچنین نشست‌های کتابخوان در سراسر استان در حال برگزاری است، تاکید کرد: هر ماه چند عنوان کتاب از میان کتاب‌های منتشر شده در سال ۹۴ و ۹۵ در موضوعاتی مانند سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتاب‌های متناسب با مناسبت‌‎های ملی و مذهبی و همچنین عناوین جذاب در حوزه کودک و نوجوان، در موضوعات و مناسبت‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: معرفی و تبلیغ این کتاب‌ها از راه‌های مختلف همچون طرح در نشست‌های کتاب‌خوان،‌ کتاب‌خوان مجازی،‌ طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی،‌ جلسات نقد و بررسی در سراسر کشور انجام می‌شود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان ابراز داشت: کتاب‌های «امیرگل‌ها» نوشته حسین سیدی، «جانستان کابلستان» نوشته رضا امیرخانی، «دشت‌بان» نوشته احمد دهقان، و « فصل پنجم: سکوت» نوشته محمدرضا بایرامی در قالب ششمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه شهریور ۹۵ از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی برای ماه شهریور معرفی شدند.

استقبال خوب اصفهانی‌ها از جشنواره کتابخوانی رضوی

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان همچنین با اشاره به برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان اصفهان مصادف با ولادت امام رضا (ع)  اظهار داشت: استقبال اصفهانی‌ها از این جشنواره بسیار خوب بود و از مجموع ۱۸۹ هزار و ۵۳۱ شرکت کننده در کشور بالغ بر ۷ هزار و ۴۴۶ نفر از استان اصفهان در این جشنواره شرکت کردند.

وی اضافه کرد: در بخش ملی جوایز نیز از ۳۱ منتخب و ۸ خانواده نیز تجلیل خواهد شد و در همین راستا سه نفر نیز از استان اصفهان برگزیده شدند.

کد خبر 3750868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha