۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۴۸

استاندار آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی مصداق بارز همزبانی و وحدت میان اقوام و ادیان است

آذربایجان غربی مصداق بارز همزبانی و وحدت میان اقوام و ادیان است

ارومیه - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی به دلیل وجود قومیت‌های مختلف مصداق بارز هم دلی، هم‌زبانی و وحدت میان اقوام و ادیان الهی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور با بیان اینکه آذربایجان‌غربی با سه کشور مرز مشترک دارد اظهار داشت: هم اکنون این استان دارای ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه است اما متاسفانه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در اثر حمله‌ گروهک‌های تروریستی دچار درگیری‌های بسیار بوده و از این مرزها بهره ای نبرده است.

وی گفت: آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲ هزار شهید تقدیم نظام کرده و هزاران نفر نیز از سایر نقاط کشور برای دفاع از مرز و بوم میهن اسلامی به این استان آمدند و به شهادت رسیده اند و جانبازان و آزادگان بسیاری نیز در این راه جانفشانی کرده اند.

سعادت با تاکید بر وجود امنیتی پایدار در استان که نتیجه جان فشانی شهدا است، بیان کرد:امنیت و آرامش ایران اسلامی مدیون خون شهدا است و خوشبختانه ایران اسلامی بدون وابستگی به کشوری امنیت خود را تامین کرده است.

وی با اشاره به قابلیت های استان در حوزه تولیدات بخش کشاورزی نیز افزود: آذربایجان غربی در برخی از تولیدات کشاورزی مقام‌های برتر را در کشور کسب کرده و در سال ۹۴ نیز با تولید بیش از شش و نیم میلیون تن محصول زراعی از تولید کنندگان بسیار مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشور بود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سال زراعی گذشته بیش از ۶.۵ میلیون تن محصولات زراعی در این استان تولید شد و تلاش می‌شود این رقم امسال افزایش محسوسی داشته باشد.

سعادت تصریح کرد: آذربایجان‌غربی به دلیل وجود قومیت‌های مختلف مصداق بارز هم دلی، هم‌زبانی و وحدت بوده و شهدایی که از تمدن آفرینان این استان به شمار می‌روند از بین قومیت‌ها و مذاهب مختلف موجود در استان هستند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه لازمه توسعه، عبور از مسیر جوانان قرآنی کشور است اظهار داشت: هم اکنون که جنگ‌های نیابتی و ترویج اسلام ستیزی به بیشترین حد خود در جامعه رسیده است وجود جوانان قرآنی که نمونه بارز آنان شهدای مدافع حرم هستند در جامعه بسیار لازم و ضروری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز از برگزاری جشنواره مشا در کشور خبر داد و افزود: جشنواره مهارت، شغل و ازدواج با هدف زمینه سازی و نهادینه کردن سنت حسنه ازدواج به هنگام و آگاهانه در جامعه و ترویج آن به زودی توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

سید ضیاء هاشمی با بیان اینکه جشنواره در چهار حوزه کتبی، شفاهی، هنری و فناوری در استان آذربایجان‌غربی به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارومیه برگزار می‌شود افزود: در این جشنواره هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه کتبی، ۷۳۰ نفر در حوزه شفاهی و هنری شرکت کردند و هم اکنون ۳۸۸ نفر به مرحله نیمه نهایی جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور راه یافتند.

هاشمی با برشمردن اهداف این جشنواره تصریح کرد: تقویت باورهای فکری و عقیدتی، ایجاد انس و الفت بیش از پیش دانشجویان با قرآن کریم، ایجاد روحیه کار جمعی، تعاون و وحدت، ایجاد زمینه تحرک و پویایی، ایجاد شادابی و نشاط از طریق رقابت‌های سالم در بین دانشجویان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

کد خبر 3751089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha