۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۱۳

با حضور وزیر اقتصاد و دارایی؛

پروژه گازرسانی به ۸۳ روستای آذربایجان شرقی افتتاح شد

پروژه گازرسانی به ۸۳ روستای آذربایجان شرقی افتتاح شد

تبریز- با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، پروژه گازرسانی به ۸۳ روستای آذربایجان شرقی افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر پنج شنبه علی طیب نیا با حضور در همایش شرکت گاز آذربایجان شرقی از پروژه های گازرسانی استان به ۸۳ روستا به شکل همزمان بهره برداری کرد.

وی پس از این مراسم در اتاق بازرگانی استان حضور یافته و پای صحبت فعالان بخش خصوصی خواهد نشست.

۸۸ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند

مدیر عامل شرکت گاز استان در این مراسم با اشاره به اهم فعالیت های این شرکت اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال با عنوان سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده در آمارها تقریبا استان ما در حال اشباع است و ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۸۸ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

ولی الله دینی ادامه داد : هزار و ۵۴۹ روستا را توانسته ایم گازرسانی کرده و ۵۰۰ روستا بدون گاز باقی مانده که با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی در تحت پوشش قرار دادن روستاهای بالای ۲۰ خانوار خواهیم داشت.

وی افزود: عمده تجهیزات ما در سال های گذشته وارداتی بود اما هم اکنون عمده محصولاتمان تولید داخل است که با توجه به شعار سال هر تجهیزاتی را که شرکت گاز برای تولید و مصرف خود نیازمند است خود طراحی می کند.

دینی با بیان اینکه این استان، دومین استانی است که ستاد کارگروه نفت و گاز در آن فعال است، گفت: در زمینه ساخت تجهیزات که ارزش افزوده بالایی دارد، استان را به عنوان یک قطب معرفی می کنیم.

طراحی تحهیزات گازی توسط خود شرکت

مدیر عامل شرکت گاز ادامه داد: سعی می کنیم هم در توزیع گاز تلاش کنیم و هم توانمندی شرکت در تولید و طراحی تجهیزات مورد نیاز را بالا ببریم تا بتوانیم با یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک در زمینه فناوری های شرکت نیز توسعه ای داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به تعهدات دولت در زمینه گازرسانی، در گازرسانی شهری حدود هفت درصد از متوسط کشور و در روستایی نیز ۲۱ درصد از متوسط کشوری بالا هستیم و در طول سه سال دولت نیز توانسته ایم ۵۲۴ روستا را گازرسانی کنیم که معادل ۳۳ درصد روستاهایی است که تاکنون گازرسانی شده اند.

دینی ادامه داد: همچنین در طول این سه سال موفق به ساخت سه هزار و ۵۶۰ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه شده ایم که معادل ۲۰ درصد عملکرد ما از زمان تاسیس شرکت است.

وی با اشاره ای به طرح های افتتاحی امروز شرکت نیز گفت: در طرح های افتتاحی امروز حدود پنج هزار خانوار تحت پوشش قرار می گیرند.

مدیر عامل شرکت گاز استان ادامه داد: به هر میزانی که بخش صنعت و تولید از ما گاز بخواهد این توانایی را داریم که بتوانیم آن را به بخش صنعت بدهیم.

کد خبر 3751939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha