۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۱۷

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر:

استاندار برای رفع مشکلات صادرکنندگان خوزستان بکوشد

استاندار برای رفع مشکلات صادرکنندگان خوزستان بکوشد

خرمشهر ـ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاوری خرمشهر از استاندار خوزستان خواست نشستی را با استاندار بصره برای رفع مشکلات مرز داشته باشد.

سید احمد حسینی فر در حاشیه نخستین دیدار با فعالان تجاری، بازرگانی و صنعت در خرمشهر، در گفتگو با خبرنگار مهر از نبود هماهنگی میان بازرگانان با بازار هدف به عنوان عاملی در چالاک نبودن تجارت در خرمشهر یاد کرد و گفت: هماهنگی هایی باید میان بخش خصوصی خرمشهر با بازار عراق صورت گیرد که تاکنون انجام نشده است. به خاطر برخی مشکلات با طرف عراقی با وجود اینکه می توانیم میزان صادرات را افزایش دهیم اما این موضوع ابتر مانده است.

وی با یادآوری نشست اتاق بازرگانی خرمشهر با استاندار بصره، پرداخت و اختیارات اندک و نبود حامی را عاملی در بی نتیجه ماندن مذاکرات آن جلسه دانست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاوری خرمشهر در ادامه توضیح داد: بخش خصوصی نه قدرت اجرایی دارد و نه به تنهایی قادر به انجام کاری است. در این بخش باید بتوان مشکلات با طرف عراقی را رفع کرد که این امر مستلزم حضور استاندار خوزستان در قالب هیئت دولت و برگزاری نشستی مشترک با استاندار بصره است.

حسینی فر با بیان اینکه در پی نشست استاندار ایلام برخی مشکلات مرز این استان با طرف عراقی رفع شد، برگزاری این نشست را دارای نقشی موثر در رفع مشکلات تجارت خرمشهر دانست.

وی در پایان،  حذف الزام داشتن استانداردهای اروپایی برای محصولات ایرانی و دادن مشوق به صادرکنندگان را به عنوان درخواست بخش خصوصی از دولت برشمرد و با تاکید بر قرار گرفتن در منطقه محروم و تاثیرپذیری بازرگانان خرمشهری از این شرایط، قرار دادن ساز و کار رفع مشکلات صادرکنندگان را از استاندار خوزستان خواستار شد.

کد خبر 3752103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha