۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۵۰

وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد:

گازرسانی به ۶۲۰۰ روستا در دولت یازدهم/ تولید باید درون زا باشد

گازرسانی به ۶۲۰۰ روستا در دولت یازدهم/ تولید باید درون زا باشد

تبریز - وزیر اقتصاد و دارایی از گازرسانی به ۶۲۰۰ روستا و ۶۰ شهر جدید در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب ‌نیا در سخنرانی پیش از خطبه‌ های نماز جمعه تبریز با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: این هفته فرصت خوبی برای بیان عملکرد دولت در حوزه های مختلف است.

وی با بیان اینکه دولت سه سال پیش در شرایطی سکان اداره کشور را به دست گرفت که ایران درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی با آمریکا بود، افزود: آمریکا و متحدانش سعی داشتند تا با تحریم ‌های اقتصادی حقوق هسته‌ ای جمهوری اسلامی را پایمال کنند.

طیب نیا سپس با تاکید بر اینکه  دولت در سال گذشته برای پرداخت حقوق کارکنان دولت و پرداخت یارانه نقدی به شدت در مضیقه قرار داشت، ادامه داد: درآمدهای ارزی دولت در سال ۹۴ به ۳۳ میلیارد دلار کاهش یافت.

وی سپس با بیان اینکه به دلیل کاهش درآمدهای نفتی و تحریم ‌های بانکی، ناچار بودیم درآمدها را به ارزهای نامعتبر و خرید کالاها تبدیل کنیم، ادامه داد: محدود کردن صادرات نفتی باعش شده بود تا درآمدهای ارزی ناشی از نفت از  ۱۲۰ میلیارد دلار در سال ۹۰ به ۶۴ میلیارد دلار در سال ۹۲ کاهش پیدا کند.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه بعداز روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بی‌ ثباتی جای خود را به ثبات داد و مردم امیدوار شدند، ابراز داشت: دولت توانست با اقدامات خود، هم حقوق هسته‌ ای مردم ایران را در دنیا محترم شمارد و هم تحریم ‌های هسته ‌ای لغو شد.

وی سپس با تاکید بر اینکه تولید در کشور باید برون زا باشد، گفت: اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات اقتصادی کشور است و دولت نیز به این مهم تاکید ویژه ای دارد.

کد خبر 3752502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha