۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۴۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبرداد:

بخش بازرگانی موتور حرکتی بخش تولید است

بخش بازرگانی موتور حرکتی بخش تولید است

مشهد ـ رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از افتتاح پروژه واحد بسته بندی مواد غذایی در استان خبر داد و گفت: بخش بازرگانی موتور حرکتی بخش تولید است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی مزروعی ظهر شنبه در مراسم افتتاح پروژه واحد بسته‌بندی صنایع غذایی اظهار کرد: در طی دو سال اخیر در استان از سطح تولیدات خوبی برخوردار بودیم و اولویت نخست را در جذب نیروی انسانی و سپس بخش بازرگانی قرار دادیم که موتور حرکتی بخش تولید است.

وی با بیان اینکه اگر امروز در بحث تولید و صادرات پسته در سراسر جهان به رشد مطلوب رسیدیم به علت تلاش و کوشش صورت گرفته است، گفت: مشکل عمده ما در بحث بسته بندی نامناسب محصولات بوده که به دنبال اصلاح آن هستیم و اینگونه هم نیست که برند ایرانی قیمت را به نصف کاهش دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: اوایل دهه ۸۰ قیمت زعفران به حدی رسید که ارزش برداشت نداشت و مجموعه جهاد کشاورزی استان این محصول را احیاء کرد.

مزروعی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد موضوع بازاریابی و عرضه محصول به بازار بیش از گذشته کار کرد.

وی عنوان کرد: اگر بازرگانی و تجارت در بخش کشاورزی آسیب ببیند تمامی بخش‌های زیرمجموعه را زمین‌گیر می کند و کسانی در این حوزه پایدارتر هستند که سقف حداقلی را حفظ کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در این راستا سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی به عنوان یک تکلیف باید حضور فعالانه داشته باشد تا درجهت ارتقاء و بهره‌وری در بخش کشاورزی گام برداریم.

وی ادامه داد: در بخشی از ظرفیت‌ها توان رقابت نداریم و باید فعالان بخش صنعت به ویژه صنایع بخش داروهای گیاهی همت لازم را در جهت رقابت با سایر کشورها داشته باشند، زیرا این توان و اراده در ایرانیان وجود دارد و تنها نیازمند یاری و کمک هستیم.

کد خبر 3753422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha