۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

صدور ابلاغیه بانک مرکزی برای تسهیل درپرداخت نقدینگی واحدهای صنعتی

صدور ابلاغیه بانک مرکزی برای تسهیل درپرداخت نقدینگی واحدهای صنعتی

کرج - معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بانک مرکزی ابلاغیه ای را به بانک‌های عامل برای تسهیل در پرداخت نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صالحی نیا صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های صنعتی شهرک صنعتی بهارستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امید است نیازهای طرح و تجهیزات مربوطه بخش تولید در مقطع حساس کشور با دانش فنی جذب و تامین شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در کشور واحدهای صنعتی به واحدهای بخش بزرگ، کوچک و متوسط تقسیم می‌شوند، بیان کرد: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت صنایع در راستای حمایت از این واحدها از قواعد خاصی پیروی می‌کند، گفت: واحدهای کوچک و متوسط به سبب کثرت و پراکندگی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بیش از ۹۶ درصد واحدها به لحاظ تعدادی کوچک و متوسط هستند.

صالحی نیا با تاکید بر اینکه طرح ابلاغی اقتصاد مقاومتی ابتدای سال جاری توسط فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شد، تصریح کرد: فعال سازی افزایش و رونق تولید هشت هزار واحد تولیدی در دستور کار قرار دارد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: از ابتدای سال در کارگروه موانع تولید استانی مشکلات واحدهای تولیدی احصا شده و رفع مشکلات این واحدها با برخی دستگاه های خدمت رسان نظیر تامین اجتماعی، آب، برق و گاز نیز در دستور کار است.

وی با اعلام اینکه بانک مرکزی ابلاغیه ای را به بانک های عامل برای تسهیل در پرداخت نقدینگی مورد نیاز این گونه واحدها صادر کرده است، گفت: حدود هزار و ۹۰۰ واحد در سطح کشور فرآیند اخذ تسهیلات به مبلغ دو هزار میلیارد تومان را طی کرده‌اند.

صالح نیا با تاکید بر اینکه این تنها در ارتباط با واحدهای کوچک و متوسط است، افزود: بانک‌ها حدود ۳ هزار و ۶۰۰ واحد را تحت پوشش خود قرار داده که مجموع این رقم بالغ ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

کد خبر 3755204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha