۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان:

۲۴ هزار ورزشکار لرستانی بیمه شدند/ اجرای ۵۶ میلیارد پروژه ورزشی

۲۴ هزار ورزشکار لرستانی بیمه شدند/ اجرای ۵۶ میلیارد پروژه ورزشی

خرم آباد- مدیر کل ورزش و جوانان لرستان گفت: با اقدامات صورت گرفته تا کنون بیش از ۲۴ هزار ورزشکار لرستانی در سطح استان بیمه شده اند.

علی یاور عزیزپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با بیان اینکه جوان بودن بافت جمعیتی لرستان، این استان را به یکی از پتانسل های خوب در دو حوزه ورزش و جوانان تبدیل کرده است اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان لرستان با برنامه ریزی های انجام داده در مدت سه سال گذشته و با اتکا به نیروهای تحصیلکرده و خوش ذوق توانسته در حوزه های ورزش، جوانان، پژوهش و عمرانی پیشرفت خوبی داشته باشد.

اجرای ۵۶ میلیارد ریال پروژه ورزشی در لرستان

وی با اشاره به مهمترین طرح های انجام شده در زمینه عمرانی حوزه ورزش لرستان عنوان کرد: افتتاح ۱۶ پروژه مهم ورزشی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال از جمله مهمترین فعالیت های اداره کل ورزش و جوانان لرستان در حوزه عمران طی سه سال گذشته بوده است.

 مدیر کل ورزش و جوانان لرستان گفت: با اقدامات انجام شده موفق شدیم سرانه ورزشی استان را از ۵۱ سانتی متر به ۵۶ سانتی متر برسانیم و این در حالیست که افزایش یک سانت به سرانه ورزشی نیازمند زمان طولانی و اعتبارات خاص است.

عزیز پور بیان داشت: سالن سقف کوتاه رازان خرم آباد، سالن باستانی کوهدشت، سالن چند منظوره هلوش، زمین فوتبال چمن مصنوعی از جمله پروژه های ملی هستند که در شهرهای خرم آباد، کوهدشت، پلدختر و دلفان افتتاح شده اند.

وی ادامه داد: همچنین سالن اسکواش و سالن سقف کوتاه ده نوروز، خانه کوهنورد بروجرد، چمن مصنوعی دورود پروژه های استانی هستند که در شهرهای خرم آباد، بروجرد و دورود افتتاح شده اند.

۲۴ هزار ورزشکار لرستانی بیمه شدند

 مدیر کل ورزش و جوانان لرستان در ادامه به طرح های در دست اجرای ورزش و جوانان لرستان اشاره کرد و ادامه داد: پروژه های استخر شنای پلدختر، استخر شنای دوره چگنی، زمین های فوتبال چمن مصنوعی الیگودرز، بروجرد، برزان، پهلوان کل، سالن های باستانی نورآباد و الیگودرز و دو سالن چند منظوره در خرم آباد و طالقان از جمله این طرح ها هستند.

عزیزپورهمچنین درباره رشد و توسعه حوزه ورزش طی سه سال اخیر گفت: در دولت تدبیر امید نگاه جنسیتی به ورزش کم رنگ شده به گونه ای که تلاش برای پیشرفت در دو حوزه آقایان و بانوان انجام گرفته و در حوزه بانوان در پی رایزنی با صدا و سیما موفق شدیم آمار برنامه های تولیدی در ورزش بانوان را افزایش دهیم.

وی گفت: افزایش اعزام های ورزشی، تعداد میزبانی ها، دعوت شدگان به اردوهای تیم ملی، مدالهای کسب شده در سطوح مختلف جهانی، آسیایی، بین المللی و کشوری و همچنین حمایت های مادی از ورزش مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه است.

 مدیر کل ورزش و جوانان لرستان برگزاری میزبانی های مهم از جمله میزبانی مسابقات جهانی کوراش، کشتی پهلوانی، قهرمانی کشور و لیگ کشوری را نمونه بارز قابلیت های ورزش استان طی یکی دو سال اخیر عنوان کرد و گفت: میزبانی همزمان مسابقات کشتی در سه رده سنی در سال ۹۴ نیز مصداق خوبی برای توانایی های استان در این حوزه است.

عزیزپور، افزایش چشمگیر تعداد ورزشکاران بیمه شده و ساماندهی شده استان لرستان را نمونه دیگری از رشد و توسعه ورزش در این استان دانست و گفت: در پنج ماهه اول سال گذشته، تعداد ۱۵ هزار ورزشکار بیمه شده داشته ایم که این آمار طی امسال به ۲۴ هزار و ۸۹۷ نفر افزایش یافته است.

فعالیت ۱۴ سازمان انجمن نهاد مردمی در حوزه جوانان لرستان

وی تعداد کل باشگاه های ورزشی لرستان در سال ۹۳ را ۳۳۴ باشگاه، در سال گذشته، ۳۷۱ باشگاه و امسال را ۴۱۲ باشگاه عنوان کرد و گفت: در راستای ماموریت های محوله در حوزه جوانان برای ساماندهی فعالیت های جوانان در استان و عمق بخشی و اثر بخشی به فعالیت های اجرایی در این حوزه برنامه های کلی و عملیاتی زیادی با توجه به امکانات و خلاقیت ها و پتانسیل های موجود در استان انجام داده ایم.

 مدیر کل ورزش و جوانان لرستان برگزاری منظم و مستمر جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست مدیریت ارشد لرستان، تشکیل کمیته های مرتبط با ستاد ساماندهی امور جوانان و طرح تصمیمات این کمیته ها در جلسات ستاد استان، تلاش در راستای اجرایی کردن ماده ۴۱ قانون برنامه پنجم توسعه کشور، اهتمام در برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستانها، قضاوت و ارزیابی دستگاهی و برنامه های فراغتی به منظور شناسایی برنامه ها و دستگاههای برتر این حوزه، پیگیری پرداخت وام ازدواج به زوجین جوان و تلاش برای رفع موانع این بخش، و ... را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

عزیزپور با اشاره به تلاش در راستای تهیه یک بانک اطلاعاتی خیرین امور جوانان در حوزه های مختلف ازدواج، اشتغال و ... گفت: پیگیری ایجاد خانه های جوانان و ایجاد سمن سراها در آنها، تشکیل اتاق فکر جوانان با حضور اساتید و صاحبنظران این حوزه از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

وی درباره برگزاری جلسات هم اندیشی در خصوص وضعیت سازمان های مردم نهاد جوانان نیز گفت: ۱۴ مورد سمن فعال در استان وجود دارد که ۲۰ مورد دیگر در سه ماهه سال ۹۵ درحال تاسیس هستند که ۱۳ مورد تایید نام شده اند و در مرحله صدور مجوز بوده و ۷ مورد دیگر در مرحله تایید نام هستند.

جذب ۲۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای حوزه ورزش لرستان

 مدیر کل ورزش و جوانان لرستان حوزه جوانان را پویا، فعال و رو به رشد عنوان کرد و گفت: برگزاری همایش نقش جوان در همدلی و همزبانی در ۵ شهرستان، همایش اخلاق در ورزش، همایش های تجلیل و بر پایی نمایشگاههای مختلف در سال گشته، برگزاری برنامه های تجلیل از جوانان نخبه و موفق استان از جمله تجلیل از ۳۱۳ جوان نخبه و برگزیده، جشنواره جوان موفق در بروجرد، همایش جوان ایرانی با پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در شهرستان پلدختر و برنامه های مشابه در سایر شهرستانها در سال ۹۵ از اقدامات این اداره کل بوده است.

عزیزپور همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی، مشاوره و آسیب شناسی در زمینه های مختلف و برای توانمند سازی جوانان استان خبر داد.

وی به اقدامات انجام شده در شورای پژوهش استان اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر حمایت های مالی از ۲۰ طرح های پژوهشی و پایان نامه ها را دستور کار قرار داده ایم که چاپ کتاب پیشگیری و درمانی چاقی آخرین اقدام انجام شده توسط اداره کل ورزش و جوانان لرستان بود.

 مدیر کل ورزش و جوانان لرستان کسب رتبه برتر در حوزه پژوهش، ماده ۸۸  و روابط عمومی را بعد از سالیان متعدد حاصل همدلی و تلاش همکاران در حوزه های مختلف عنوان کرد و گفت: خوشبختانه طی سال گذشته در حوزه های مختلف رشد بسیار خوبی داشته ایم که حاصل این رشد کسب رتبه برتر در سه حوزه یاد شده برای این اداره رقم خورد.

عزیزپور به اهمیت ورود بخش خصوصی به حوزه ورزش استان اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم به تنهایی به اعتبارات دولت اکتفا کنیم رشد در حوزه ورزش و جوانان به کندی پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه دولت طی دو سال گذشته بدترین سال مالی را اداره کل ورزش و جوانان پشت سر گذاشته است گفت: در خصوص جذب تسهیلات بانکی برای وارد کردن بخش خصوصی به دستگاه، تلاش های زیادی کردیم که نتیجه آن جذب هزار و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی در سال گذشته و دو هزار و ۸۰۰ میلیون ریال در سال جاری شد.

کد خبر 3756295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha