۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان:

بهترین راه معرفی ظرفیت های کردستان استفاده از فناوری اطلاعات است

بهترین راه معرفی ظرفیت های کردستان استفاده از فناوری اطلاعات است

سنندج-معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان یکی از بهترین راه های معرفی ظرفیت های استان را استفاده از بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات ذکرکرد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فیروزی امروز سه شنبه در کارگاه آموزشی بهره مندی از مزایای استفاده از ویدیو کنفرانس که در راستای کاهش هزینه های، ریسک پذیری و تحقق شعار سال در سنندج برگزارشد، به انقلاب های مختلف جهانی اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب کشاورزی، انقلاب صنعتی در دنیا اتفاق افتاد که تعداد زیادی از کشورها در فاصله وقوع این دو انقلاب از قافله توسعه عقب ماندند.

وی عنوان کرد: تعدادی از کشورها هم که توان رقابت پذیری و قرارگرفتن در این عرصه را داشتند توانستنداز منابع و فرصت ها استفاده و به ثروت و ارزش افزوده دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اطلاعات، تغییراتی نسبت به سایر انقلاب ها داشت، اظهارداشت: در یکصد سال گذشته با تغییرهر پدیده ای حدود ۱۰ سال زمان نیاز بود تا آن تغییر در جامعه ملموس و همگیر شود.
 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان ادامه داد: در عصر صنعتی این زمان به یک سال و در عصر اطلاعات این تغییر به حد یک ثانیه رسیده است.

فیروزی با بیان اینکه شتاب یکی از مولفه های لاینفک در تمامی عرصه های زندگی است، افزود: اگر شتاب را از عصر اطلاعات بگیریم بسیاری از پدیده ها بی معنی خواهند شد چراکه این مهم جهانی شدن را به مفهوم واقعی خود تثبیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه عصر جهانی شدن بدون فراتکنولوژی ها مفهوم واقعی و عنی ندارند، بیان کرد: از دهه ی ۹۰ تاکنون هر روز شاهد ظهور تکنولوژی های نوین هستیم.

وی اظهارداشت: امروزه با تحولاتی که انجام گرفته در دورترین نقاط دنیا دسترسی به اطلاعات همان گونه است که در مرکزی ترین منطقه وجود دارد و علاوه براین هم میزان دسترسی در میان فقیر و غنی تفاوتی ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان افزود: اگر فرصت ها را درک نکنیم بی شک از سایر کشورهای دنیا عقب می مانیم و توان رقابت خود را از دست خواهیم داد.

فیروزی بر استفاده از بستر فناوری اطلاعات در استان تاکید کرد و گفت: سالانه مبالغ زیادی صرف حضور مدیران و کارشناسان شهرستانی در جلسات و کارگاه ها و مراسم های مختلف در مرکز استان می شود که با استفاده از فناوری اطلاعات می توان هم در وقت و هم هزینه ها صرف جویی کنیم.

وی استفاده از فناوری اطلاعات را منجر به برقراری ارتباطات افقی و حذف بروکراسی های زائد خواند و افزود: برقراری ارتباط مدیران ادارات و سازمان های مختلف استان با زیر مجموعه هایشان درشهرستان های مختلف از طریق ویدیو کنفرانس موجب بهبود روابط و تحول واقعی سازمانی خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر در این رقابت بهره مندی از فناوری اطلاعات تلاش نکنیم بهره وری سازمان های اداری ما کاهش پیدا می کند و این مسئله بدون شک باعث کاهش شتاب توسعه استان می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با تاکید براینکه دولت الکترونیک در استان باید براساس برنامه زمان بندی شده اجرایی شود، گفت: اگر مدیری موضوع دولت الکترونیک را از لیست برنامه های خود حذف کند قطعا جزو مدیران موفق محسوب نخواهد شد.

فیروزی با بیان اینکه مرزی بودن، تجارت مرزی، گردشگری و کشاورزی از ظرفیت های مهم استان کردستان است، بیان کرد: بهترین راه برای معرفی ظرفیت های استان بهره مندی از بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی اضافه کرد: با استفاده از بستر فناوری اطلاعات وارتباطات می توانیم زمینه سرمایه گذاری و تشویق سرمایه گذاران را فراهم کنیم.

کد خبر 3756382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha