واعظی به کره جنوبی سفر کرد/ رایزنی برای همکاری مشترک با «سامسونگ»

واعظی به کره جنوبی سفر کرد/ رایزنی برای همکاری مشترک با «سامسونگ»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کشور کره جنوبی سفر کرد که بازدید از مرکز تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت سامسونگ در جهت سرمایه گذاری و تولید مشترک، از جمله برنامه های این سفر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی ضمن بازدید از مرکز تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت سامسونگ با رئیس این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن استقبال از سفر ماه می رئیس جمهور کره جنوبی از ایران و توافقات به عمل آمده در این سفر، همکاری های مشترک دو کشور در حوزه ICT و تبادل تجربیات و دستاوردهای متقابل در این زمینه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به بازار گسترده ایران و کشورهای همسایه، آمادگی لازم برای سرمایه گذاری و تولید مشترک فناوری های جدید حوزهICT و ایجاد مراکز تحقیقاتی و توسعه ای وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سابقه طولانی همکاری های حوزه ICT و شرکت های بخش خصوصی دو کشور، اظهار داشت: با توجه به فضای پساتحریم زمینه های گسترده همکاری وجود دارد و مایلیم شرکت های کره ای در زمینه انتقال تکنولوژی پیشرفته و بخصوص در زیرساختهای ارتباطی نقش موثرتر و فعال تری داشته باشند و این همکاری ها به سرمایه گذاری و تولید مشترک تغییر یابد.

«جی کی شین» رئیس شرکت سامسونگ الکترونیک نیز با اشاره به نقش حوزهICT و تکنولوژی های نوین در توسعه اجتماعی جامعه بشری اعلام کرد: به دلیل فقدان منابع طبیعی برای توسعه کره جنوبی راهی جز توسعه و سرمایه گذاری صنعت ICT و بهبود زیرساخت های این صنعت برای ما وجود نداشت.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم سایر کشورها را از دستاوردهای تکنولوژیک خود بهره مند سازیم ادامه داد: آمادگی کامل در زمینه معرفی دستاوردهای تکنولوژی خود به جمهوری اسلامی ایران داریم.

شین با ابراز خرسندی از دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دستاودهای این شرکت، از امضای سندی بین مرکز تحقیقات وزارت ارتباطات و شرکت سامسونگ به عنوان سنگ بنای همکاری های آتی یاد کرد.

در این بازدید که مسئولین ذیربط شرکت ها و حوزه های تخصصی وزارت ارتباطات و اپراتورهای ایرانی و شرکت مخابرات حضور داشتند، طرفین نسبت به چارچوب های همکاری مشترک و ظرفیتهای بازار ایران تبادل نظر کرده و به توافقات اولیه دست یافتند.

کد خبر 3757225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha