۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۴۳

ژنرال عبدالرشید دوستم:

اشرف غنی به من بی اعتماد شده است

اشرف غنی به من بی اعتماد شده است

معاون اول رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد: اشرف غنی نسبت به من بی اعتماد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  خبرگزاری «افق»، در پیامی ویدئویی که در  شبکه اجتماعی فیسبوک توسط یکی از مسئولان دفتر ژنرال عبدالرشید دوستم منتشرشد، معاون اول ریاست جمهوری در جمع هوادارانش از «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان انتقاد کرده و گفت: رئیس جمهور به من بی اعتماد شده است و از برنامه‌های ارائه شده توسط من حمایت نمی‌کند.

ژنرال دوستم در ادامه افزود: کنگره حزب جنبش ملی را تا ۴۰ روز دیگر برگزار می‌کند.

تاکنون ژنرال دوستم چندین بار به محدود شدن اختیارات خود از سوی رئیس جمهور افغانستان اعتراض کرده است.

وی پیش از این گفته بود: اشرف غنی به وعده‌های خود عمل نکرده است و وقتی که به خارج از کشور سفر می کند، اختیارات خود را به من که معاون اول ریاست جمهوری هستم نمی دهد.

دوستم چند ماه پیش نیز در همایشی در میان هوادارانش از رئیس جمهور افغانستان انتقاد کرده بود و بعد از آن اشرف غنی با وی دیدار کرد و تعدادی از افراد تحت حمایت وی در پست‌های دولتی منصوب شدند. پس از آن انتقادهای ژنرال دوستم فروکش کرد.

ژنرال دوستم در حالی بار دیگر از نادیده گرفته شدن خود توسط اشرف غنی ابراز نارضایتی کرده است که «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز چند هفته پیش گفته بود رئیس جمهور با وی در امور دولتی مشاوره نمی‌کند و تاکنون در عملی کردن توافقنامه‌ دولت وحدت ملی، اصلاحات انتخاباتی و توزیع شناسنامه های الکترونیکی کوتاهی کرده است.

برای حل این اختلاف تاکنون چهار نشست میان عبدالله و اشرف غنی برگزار شده است و آنها برای اجرای مواد توافقنامه دولت وحدت ملی به توافقاتی رسیده اند.

کد خبر 3758446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha