۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۵۵

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان:

جشنواره پژوهشی علامه حلی حوزه های علمیه کرمان برگزار می شود

جشنواره پژوهشی علامه حلی حوزه های علمیه کرمان برگزار می شود

کرمان - مدیر حوزه های علمیه استان کرمان از برگزاری سومین جشنواره پژوهشی علامه حلی حوزه های علمیه این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین الله وردی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از تحصیل پنج هزار طلبه در ۴۶ مدرسه علمیه استان کرمان طی سال تحصیلی ۹۶-۹۵ خبر داد و اظهار کرد: در حوزه های علمیه از افراد تحت آموزش هیچ هزینه ای دریافت نمی شود.

حجت الاسلام الله وردی با اشاره به پرداخت کمک هزینه به طلاب و دانشجویان گفت: این کمک هزینه براساس رتبه علمی و از محل کمک های مردمی مانند خمس پرداخت می شود.

وی همچنین به فعالیت ۲۶ مدرسه سطح یک در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مقاطع تحصیلی حوزه های علمیه استان کرمان برای برادران از سطح یک، دو و سه و برای خواهران از سطح دو و سه آغاز می شود.

حجت الاسلام الله وردی از ارائه کرسی درس خارج فقه در حوزه علمیه کرمان بعد از ۲۰ سال خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری در سفری که کرمان داشتند بر این امر تاکید کردند.

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان گفت: سومین جشنواره پژوهشی علامه حلی حوزه های علمیه استان کرمان طی مهر ماه سال جاری برگزار می شود.

وی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در ترویج و آموزش معارف اسلامی گفت: حوزه های علمیه تشیع در هر شرایطی حافظ معارف و مبانی تشیع بوده و در برابر ظالمان ایستادگی کرده اند.

کد خبر 3759596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha