۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۱۴

دبیر انجمن اهداء عضو ایران:

شعبه انجمن اهداء عضو ایران در گلستان ایجاد می شود

شعبه انجمن اهداء عضو ایران در گلستان ایجاد می شود

گرگان – دبیر انجمن اهداء عضو ایران از افتتاح شعبه این انجمن در آینده ای نزدیک در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید قبادی ظهر شنبه در همایش علمی معنوی اهداء عضو که در سالن شهید آوینی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: اهدای عضو سه پایه اساسی و جهانی یعنی ساختاری، فرهنگی و علمی دارد که باید به هر سه آنها توجه شود.

وی ادامه داد: لازم است تا یک جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان به موضوع پیوند اعضاء اختصاص داده شود تا با ارائه نقشه راهبردی بتوانیم قدم های موثری در این حوزه کاری برداریم.

او با بیان اینکه ۸۸۰ بیمار دیالیزی در استان گلستان وجود دارد، افزود: از این تعداد بیمار دیالیزی بیش از ۸۰ درصد آنها می توانند با پیوند عضو می توانند زندگی معمولی داشته باشند و دیگر بیمار دیالیزی به حساب نمی آیند.

قبادی تصریح کرد: دایرکردن مرکز پیوند کلیه کار سختی نیست و با کمک ارگان هایی چون استانداری و دیگر دستگاه ها، این امر میسر می شود. به دنبال این هستیم تا شعبه انجمن اهدای عضو را در استان گلستان نیز ایجاد کنیم که این کار به زودی انجام می شود.

دبیر انجمن اهداء عضو ایران در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۴ حدود ۱۲۰ عضو بیماران که می توانست اهداء شود، خاکسپاری شد اما باید از امروز از همچنین ظرفیت هایی به درستی استفاده کرد چراکه باعث نجات چندین فرد بیمار دیگر در استان گلستان و حتی سراسر کشور می شود.

کد خبر 3759645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha