۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۱۳

استاندار مرکزی:

«تعاون» نقطه عطف پیوند میان اقتصاد و فرهنگ است

«تعاون» نقطه عطف پیوند میان اقتصاد و فرهنگ است

اراک- استاندارمرکزی گفت: تعاون بهترین جلوه گاه پیوند میان اقتصاد، فرهنگ و سیاست است چراکه ازبعد اقتصادی به عدالت، از منظرسیاسی به آزادی و ازدیدگاه فرهنگی به ارزش های اخلاقی و دینی توجه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری مرکزی، محمود زمانی قمی روز شنبه با صدور پیامی به مناسبت روز تعاون، اظهار داشت: تعاونی ها می توانند نقطه تعادل بین اقتصاد دولتی، بخش خصوصی و اقتصاد مبتنی بر مشارکت مردم باشند.

وی در این پیام آورده است: تعاون در کشورمان سابقه ای بس طولانی دارد و بی گمان ارزش های معنوی و نتایج مفید اقتصادی این منبع سرشار از عطر همدلی، از دلایل نامگذاری سیزدهم شهریور ماه به عنوان«روز تعاون» بوده است تا ضمن افزایش وحدت و یکدلی در عرصه های مختلف، احساس تعلق اجتماعی را برای تحقق سطح بالاتری از تعامل تقویت کند، خلاقیت های فردی و جمعی را نمایان تر سازد و با تکیه بر قابلیت های انسانی  به عنوان شیوه ای اقتصادی- اجتماعی نقشی مؤثر در تفکر اقتصادی ایفا نماید.

زمانی قمی بیان کرده است: در واقع تعاون که ریشه در منبع پرفیض کلام الهی دارد در قالب سازمان های مردم نهاد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تولید ملی، کارآفرینی و جذب نیروی کار مشارکت دارد و به همین دلیل در اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی، تعاون را یکی از بخش های سه گانه نظام اقتصادی کشور که از بعد اقتصادی به عدالت، از نظر سیاسی به آزادی و از دیدگاه فرهنگی به ارزش های اخلاقی و دینی توجه دارد و بهترین جلوه گاه پیوند میان اقتصاد، فرهنگ و سیاست شمرده می شود به آن پرداخته شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرده است: بهره وری درست از هر سرمایه ای سبب ساز تعالی و ترقی است و تعاونی ها می توانند با سرمایه گذاری های خرد به سرمایه های بزرگ و سودآور تبدیل شوند و برای اقشار مختلف جامعه این فرصت را فراهم آورند تا سرمایه دار و سهام دار باشند، با ایجاد زمینه عرضه بیشتر و کاهش تقاضا باعث مهار تورم گردند و راه نوینی برای سرمایه گذاری و مشارکت در جامعه بگشایند و نقطه تعادلی بین اقتصاد دولتی، بخش خصوصی و اقتصاد مبتنی بر مشارکت مردم باشند.

با توجه به نقش و توانایی آنها در فعال تر کردن نیروی انسانی علی الخصوص نیروی اجرایی تحصیل کرده و متخصص به عنوان مهمترین عامل توسعه، تأثیر گذاری مهمی در روند شکل گیری ساختار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه و علی الخصوص اقتصاد مقاومتی  داشته باشند.

زمانی قمی اظهار داشته است: تعاونی ها زمینه را برای فعالیت های اقتصادی در مسئله خصوصی سازی به جهت دارا بودن سیستم نظارتی دقیق تر و حساس تر گسترش می دهند و بهبود توان مندی و رقابت پذیری آنها خصوصاً تعاونی های دانش‌بنیان می تواند ضمن تقویت وضعیت اقتصاد داخلی به رشد و توسعه امور اقتصادی بیانجامد.

کد خبر 3759801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha