۱۳ شهریور ۱۳۸۵، ۱۴:۴۶

رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با مهر :

بيمارستان صحرايي هلال احمر ايران در جنوبي ترين نقطه لبنان مستقر شد

بيمارستان صحرايي هلال احمر ايران در جنوبي ترين نقطه لبنان مستقر شد

رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر از استقرار بيمارستان صحرايي هلال احمر ايران در جنوبي ترين نقطه لبنان و در نزديكي مرز اسرائيل براي ارايه خدمات درماني به آسيب ديدگان اين مناطق خبر داد.

منصور آقانصير در گفتگو با خبرنگار اجتماعي مهر افزود: اين بيمارستان از سه روز گذشته براي ارايه خدمات آسيب ديدگان مناطق مرزي لبنان ايجاد شده است.

وي با اشاره به نوع خدمات هلال احمر ايران به مردم آسيب ديده لبنان اظهار داشت : به طور معمول امداد رساني به مجروحان از طريق بيمارستان هاي لبنان انجام مي شود اما هلال احمر كشورمان با استقرار پايگاه هاي امدادي خود در لبنان در زمينه توزيع اقلام امدادي فعاليت مي كند.

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور عمده ترين نياز آسيب ديدگان لبنان را پس از آب آشاميدني، وسايل زيستي عنوان كرد و گفت : اين وسايل شامل فرش، موكت، پتو، چراغ خوراك پزي است كه تلاش مي شود سبد كالاي زيستي 20 هزار خانواده آسيب ديده لبناني از طريق هلال احمر ايران تامين و توزيع شود.

آقانصير مهمترين علل دير رسيدن اقلام امدادي به دست نيازمندان لبنان را محدوديت هاي سياسي خواند و افزود : با توجه به اينكه نبايد هيچگونه محدوديتي براي رساندن اقلام مورد نياز به دست آسيب ديدگان صورت گيرد اما متاسفانه ما در زمينه كمك به آسيب ديدگان لبناني محدوديت استفاده از راههاي هوايي را داريم و ناچاريم اين محموله ها را تنها از طريق مرزهاي زميني به اين مناطق ارسال كنيم.

وي قطعي برق در روستاهاي جنوب لبنان را اصلي ترين مشكل اين مردم اين مناطق دانست و يادآور شد : خرابي هاي ناشي از جنگ در اين مناطق موجب قطع شدن برق روستاهاي جنوب لبنان شده و به لحاظ اينكه آب اين مناطق اكثرا از طريق چاه تامين مي شده قطعي برق، موجب كارنكردن موتورهاي چاه آب و كمبود آب در اين مناطق شده است.

رئيس سازمان امداد و نجات گفت : با مساعدت هلال احمر كشورمان تعدادي ژنراتور برق خريداري و در برخي از روستاهاي جنوب لبنان نصب شده است و انتظار مي رود با استمرار كمك هاي مردمي خريداري ژنراتور براي ديگر روستاهاي اين مناطق انجام و مشكل كمبود آب در اين مناطق مرتفع شود.

کد خبر 376016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha