۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

توسعه و عمران در روستاها بدون متولی و بلاتکلیف است

توسعه و عمران در روستاها بدون متولی و بلاتکلیف است

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: در حال حاضر توسعه، عمران و مدیریت امور روستایی، بدون متولی و بلاتکلیف بوده و روند اجرای طرح های روستایی بسیار کند است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی صبح یکشنبه در نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی در زمینه عملکرد بنیاد مسکن، اظهار داشت: مساله تمرکز مدیریت در شهرها و روستاها از مسائلی است که در سطح ملی با آن دست به گریبان هستیم و تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی افزود: این مسئله در شهرها کمرنگ تر است و امور شهری با وجود موازی کاری ها و تضاد وظایف، تا حدودی اداره می شود اما در روستاها این معضل پررنگ تر است.

کریمی بیان کرد: راه و شهرسازی وظیفه ساماندهی روستاها را در قالب طرح های هادی به بنیاد مسکن سپرده اما بحث عمران روستایی که به اجرای طرح های توسعه روستاها باز می گردد بدون متولی است و اعتبار مناسبی نیز برای آن وجود ندارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تصریح کرد: معتقدم دهیاری ها در این زمینه می توانند موفق عمل کنند و مشارکت مردم روستا را نیز در زمینه توسعه و عمران روستاها جلب کنند که در این زمینه باید مغارت های موجود و تداخل وظایف برداشته شده و ساز و کار مشخص و شفافی تدوین شود.

وی افزود: از سوی دیگر برای برخی از مناطق حاشیه شهری و روستاهای بزرگ حاشیه شهرها که بیش از پنج هزار نفر جمعیت دارند دیگر نمی توان نسخه خاص روستاها را پیچید و باید تعیین تکلیف شود که این مناطق روستا هستند یا شهر و براساس تعیین تکلیف انجام شده برای آنها امکانات فراهم شده و برنامه ریزی شود.

کریمی گفت: طرح های هادی در بسیاری از روستاهای استان بلاتکلیف و نیمه تمام مانده و به حدی سرعت اجرای این طرح ها پایین است که سبب ایجاد مشکل شده و بازنگری در طرح های هادی باید سرعت گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب تاکید کرد: اگر روستاها را سامان ندهیم و برای توسعه آنها طرح تهیه نکنیم به صورت خودسرانه و بدون مدیریت در این مناطق ساخت و ساز صورت می گیرد و باعث به وجود آمدن مشکل و معضل خواهد شد، بنابراین اجرای طرح های هادی باید سرعت گیرد و اگر طرحی نیاز به بازنگری دارد این بازنگری باید با سرعت عمل بالاتری انجام شود.

کد خبر 3760426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha