۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۳۴

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

وضعیت عمران و توسعه شهری در اراک نامطلوب است/ضعف مدیریت شهری

وضعیت عمران و توسعه شهری در اراک نامطلوب است/ضعف مدیریت شهری

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس گفت: وضعیت عمران و توسعه شهری در اراک نامطلوب است که بخشی از عوامل آن به مسائل بودجه ای باز می گردد، اما بخشی نیز ناشی از ضعف مدیریتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی عصر یکشنبه در نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار داشت: عمران و توسعه شهری در مرکز استان مرکزی وضعیت نامطلوبی دارد که بخشی از عوامل آن به مسائل اعتباری باز می گردد و بخش دیگر به رکود در صنعت و کاهش سهم عوارض شهرداری از این منابع مربوط می شود، اما نباید نادیهد گرفت که در مدیریت شهری در مرکز استان ضعف داریم.

وی افزود: برخی از پرسنل شهرداری و سازمان های تابعه چندین ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و باید این مساله پیگیری و رفع شود.

کریمی خاطرنشان ساخت: مساله دیگر عدم تمرکز در مدیریت مسائل روستاها است از جمله بحث پسماند روستایی و همچنین ساخت و سازهای بی قاعده و ضابطه که باید با هماهنگی های دستگاهی و مدیریتی ساماندهی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: درآمدهای استان مرکزی طی ده سال گذشته ۲۲برابر شده در حالی که افزایش اعتبارات استان طی این مدت کمتر از دو برابر بوده است.

وی افزود: این وضعیت از نظر جذب اعتبار با توجه به آن که استان مرکزی یک استان درآمدزا برای کشور است وضعیت خوب و قابل قبولی نیست.

کریمی خاطرنشان ساخت: پیشنهاداتی در مجلس مطرح شده که سهم اعتبارات استان ها از درآمدهایشان به ۲۰درصد افزایش یابد و در کمیسیون مربوط در دست بررسی است.

وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام در سطح استان بیان کرد: تاکید دولت بر آن است که پروژه هایی که بالای ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند در اولویت قرار گرفته و تامین اعتبار شوند تا سریعتر به بهره برداری برسد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اظهار داشت: اگر در طی دوره مدیریتی دولت در استان پروژه های ویژه ای پایه گذاری شود از اقدامات ماندگار خواهد بود از جمله این پروژه ها می توان به قطار سریع السیر اراک به تهران یا سایر پروژه های راه سازی اشاره کرد که باید سنگ بنای این طرح ها گذاشته شود.

کریمی با اشاره به مسائل فرودگاه اراک اظهار داشت: پروازهای فرودگاه اراک با پیگیری ها راه افتاده اما طبق اطلاعاتی که داریم که در هر دو پرواز مشهد و عسلویه مشکل وجود دارد و ضریب اشغال صندلی پایین است با این وجود معتقدیم باید حداقل یک خط پروازی در این فرودگاه دایر بماند.

کد خبر 3760967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha