۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان:

بیش از چهار هزار تعاونی‌ اصفهان هیچ شرح فعالیتی ندارند

بیش از چهار هزار تعاونی‌ اصفهان هیچ شرح فعالیتی ندارند

اصفهان- رئیس اتاق تعاون استان اصفهان گفت: بیش از چهار هزار تعاونی‌ اصفهان هیچ شرح فعالیت ندارد و فقط مرحله دریافت مجوز و ثبت را طی کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله بهرامی پیش از ظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر طبق آمار هشت هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی مجوز گرفتند که تنها بالغ بر نیمی از این شرکت‌ها فقط ثبت شده و هیچ گونه شرح فعالیتی ندارند و کار خود را آغاز نکردند.

وی بیان داشت: با این وضعیت در حال حاضر فقط چهار هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی فعال در سطح استان اصفهان داریم.

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان اعلام کرد: بخشی از شرکت‌های تعاونی اقدام به دریافت مجوز کردند اما به دلیل ترس از انجام کار اقتصادی، سرمایه‌های خود را راکد گذاشته‌اند.

وی با اعلام اینکه در اتاق تعاون سهم ۲۰ درصدی اشتغالزایی را هدف‌گذاری کردیم، گفت: تاکنون بیش از ۱۰ درصد موفق به اشتغالزایی از سوی شرکت‌های تعاونی شدیم که برخی از تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال نقش بسیار مهمی داشتند.

بهرامی از وجود ۱۰ کمیسیون در اتاق تعاون خبر داد و اعلام کرد: کمیسیون مسکن، مصرف، تجارت، نمایشگاه، کشاورزی، حمل و نقل، بهداشت و درمان، بانوان و آموزش از این جمله است.

وی با اعلام اینکه در تحقق ۲۵ درصدی شرکت‌هایی تعاونی موفق نبودیم، اضافه کرد: تاکنون بین هفت تا حداکثر ۱۰ درصد در راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی موفق بودیم.

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان با بیان اینکه تعاونی‌ها حلقه اتصال دولت با مردم و بخش‌های خصوصی هستند، اظهار داشت: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی لازم است بیش از ۷۰ درصد اقتصاد به بخش‌های خصوصی واگذار شود و این واگذاری تنها از مسیر شرکت‌های تعاونی امکان پذیر نیست.

وی از راه‌اندازی بزرگترین فروشگاه زنجیره تعاون در استان اصفهان خبر داد و تاکید کرد: پیگیری و کمک به ایجاد و گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای تعاون در سطح استان و گسترش تجارت الکترونیک در بخش تعاونی از وظایف این اتاق است.

بهرامی بیان داشت: کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه بخش تعاون در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و توسعه آموزش‌های عالی و فنی و حرفه‌ای به منظور افزایش کارآمدی و توانمندسازی تعاونی‌ها از دیگر وظایف تعاونی‌ها است.

کد خبر 3762554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha