۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۴۰

از فعالان برتر فضای مجازی در عرصه « روستا » تجلیل شد؛

عضویت و حضور۳۰درصدی اهالی روستاهای بالای هزار خانوار درفضای مجازی

عضویت و حضور۳۰درصدی اهالی روستاهای بالای هزار خانوار درفضای مجازی

تبریز- مراسم تجلیل از فعالان فضای مجازی در عرصه « روستا» در قاضی جهان با حضور جمعی از مسئولان محلی و فعالان فضای مجازی در بوستان حفاری گوگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عضو انجمن نویسندگان و فعالان فضای مجازی کشور در حاشیه این مراسم  با بیان اینکه امروز مسیر تفکر و ایده پردازی برای جوانان روستائی در عرصه فضای مجازی باز شده و تولید محتوا حرف نخست توسعه فضاهای مجازی را می زند گفت: امروزه علاقمندان به سایت ها و کانالهایی مراجعه می کنند که منفعت زیادی برای آنان دارد و این نکته ای است که باید در فضای مجازی برای فرهنگ روستائی نیز تعریف شود و باید گفت براساس تحقیقات میدانی صورت گرفته حضور ۳۰ درصدی  اهالی روستاهای بالای یک هزار خانوار در  فضای مجازی مشهود است.

وحید کاظم زاده قاضی جهانی با انتقاد از حرکت جزیره ای به جای فعالیت های جمعی و گروهی یادآور شد: در این مدل حرکت که متاسفانه در فضای حقیقی کشور نیز مشاهده می شود حرکت ها تنها فرد محور است و از حرکات گروهی و همفکری اجتناب شده است که باید با ائتلاف و گروه بندی از حرکت های فردمحورانه اجتنباب نمود.

وی با بیان اینکه در گروه های شکل گرفته در فضای مجازی می توان الگوهای کرسی های آزاداندیشی مدنظر مقام معظم رهبری را شکل داد ادامه داد: در این الگوها آزادی اندیشه و اجازه حرف زدن  به همه اعضا با حفظ اساسنامه گروه ها به همه داده می شود که با اصول شناخته شده جوامع مختلف می توان به مدیریت این فضا پرداخت.

کاظم زاده قاضی جهانی با بیان اینکه با ورود این عرصه، مرزها و فاصله ها کم شده و محدودیت ها نیز برداشته شده است ادامه داد: لازمه پیشرفت در این عرصه وجود نیروهای جوان و مبتکر بوده تا بتوان به بهترین نحو ممکن از آن در راستای توسعه روستاها استفاده کرد.

کد خبر 3764210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha