۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶

شورای گسترش تصویب کرد؛

تأسیس دو مرکز رشد فناوری جدید در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

تأسیس دو مرکز رشد فناوری جدید در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دو مرکز رشد فناوریهای نوین دندانپزشکی و مرکز رشد فناوری طب بازساختی و سلولهای بنیادی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تاسیس می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به استناد رأی صادره در دویست پنجاه و پنجمین جلسه شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی با تأسیس این دو مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موافقت به عمل آمد.

به گفته دکتر افشین زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی این دو مرکز در پی جهتگیری دانشگاه به سمت پژوهشهای کاربردی و تجاری سازی فعالیتهای پژوهشی و درنظر گرفتن پتانسیل های فناورانه دانشگاه در زمینه علوم دندانپزشکی، طب بازساختی و سلولهای بنیادی راه اندازی خواهد شد.  

وی گفت: با استناد به مصوبات شورای گسترش در راستای راه اندازی این دو مرکز و حمایتهای ریاست دانشگاه از فعالیتهای فناورانه اقدامات بعدی در خصوص ایجاد زیرساختهای لازم و فراهم کردن تسهیلات جهت جذب شرکتهای دانش بنیان در زمینه های مذکور انجام خواهد شد.

زرقی یادآور شد: تأسیس این دو مرکز رشد می‌تواند زمینه‌ ساز تجاری کردن فعالیت های پژوهشی و منجر به افزایش شرکتهای دانش بنیان شود.

وی با اشاره به ارتقا مراکز رشد دانشگاه به سه مرکز اظهار امیدواری کرد: دانشگاه علم پزشکی شهیدبهشتی با تاسیس این دو مرکز جدید بتواند در زمینه های مرتبط با هرکدام، فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی خود را گسترش داده و محلی برای ارتقاء نظام سلامت و همگامی با دانش روز دنیا قرار گیرد.

کد خبر 3764587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha