۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹

امام جمعه ابهر:

ماموریت عربستان به راه انداختن جنگ نیابتی در منطقه است

ماموریت عربستان به راه انداختن جنگ نیابتی در منطقه  است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: ماموریت عربستان به راه انداختن جنگ نیابتی در منطقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی صبح دوشنبه در خطبه های نماز عید قربان شهر ابهر به مسئله صبر و استقامت اشاره کرد و افزود: اگر کسی به مقام خلیل الهی و اولیاء الهی رسیده، محصول صبر و استقامت و تهذیب نفس بوده است. عزت و فلاح کیمیایی است که در سایه خودسازی و تربیت روح و تهذیب نفس فراهم می آید. کدام سعادت و کدام گوهری است که آسان و ارزان بدست می آید.

وی ادامه داد: دریادلان صبور، با همتی والا و توانی بزرگ، با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. و از انبوه سختی ها نمی هراسند. و قله های شرف و کرامت را با سلاح صبر و اهرم شکیبایی فتح می کند. سلاحشان مقاومت و صبر است. و با مجهز نمودن به این سلاح، موانع را پشت سر می گذرانند.

رحیمی افزود: انبیاء الهی و اولیاء دین و بزرگان، با صبر و پایداری و شکیبایی، هم به اهداف بلند خویش رسیدند. و هم درس مقاومت به پویندگان راه حق آموختند و نشان دادند که صبر فرزند عزم و اراده است و پیروزی و با سازش و سکوت و ذلت پذیری هیچ نسبتی ندارد.

امام جمعه ابهر در ادامه با بیان اینکه ماموریت عربستان به راه انداختن جنگ نیابتی در منطقه  است، افزود: ارتباط ایران و عربستان در طول سال های بعد از انقلاب فراز و نشیب های بسیاری را از سر گذرانده است و طرفین تا چند سال پیش، بیشتر در پی مدیریت اختلافات و جلوگیری از تشدید درگیری ها بودند.

رحیمی افزود: بعد از بیداری اسلامی خصوصا با مرگ ملک عبدالله و روی کار آمدن ملک سلمان در آغاز سال۲۰۱۵، عربستان سیاست خصمانه و تهاجمی آشکاری را در قبال ایران و برخی کشورهای منطقه در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: دخالت گسترده در جنگ سوریه، لشکر کشی به بحرین، راه اندازی جنگ یمن، کارشکنی های متعدد در فرآیند سیاسی لبنان و گنجاندن حزب الله در لیست گروه های تروریستی، دخالت در امور داخلی عراق، اعدام و وضع محدودیت های متعدد علیه شیعیان عربستان، باج دادن به کشورهای مختلف برای ایجاد جبهه واحدی از دولت ها در راستای تقابل با تهران، سفر مسئولین عربی به سرزمین های اشغالی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و... بخشی از اقدامات ریاض برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی بوده است.

کد خبر 3767409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha