۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳

فرایند داوری نامزدهای جایزه علمی مصطفی(ص) آغاز شد

فرایند داوری نامزدهای جایزه علمی مصطفی(ص) آغاز شد

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) گفت: ارزیابی طرح های ارسالی به دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) در کمیته­ های تخصصی توسط داوران این جایزه، آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ظهور گفت: بعد از گذشت پنج ماه از فراخوان دور دوم جایزه مصطفی(ص)، داوران در کمیته­ های تخصصی کار خود را برای ارزیابی آثار ارسالی شروع کرده­ اند تا نامزدهای دوره آتی جایزه را در چهار حوزه به شورای سیاستگذاری این جایزه جهانی معرفی کنند.

اظهار داشت: داوری دومین دوره جایزه مصطفی(ص) در چهار کمیته­ تخصصی علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو و کلیه زمینه­ های علم و فناوری شروع شده و داوران به بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه پرداخته­ اند.

وی ادامه داد: فراخوان دومین دوره این جایزه از ابتدای آوریل به ۷۰۰ دانشمند جهان اسلام، ۲۰۰ نهاد معتبر علمی در سطح جهان اسلام و کلیه دانشگاه­های داخل کشور ارسال شده تا آنها نامزدهای خود را در چهار حوزه معرفی کنند.

ظهور با بیان اینکه همزمان با ارسال این آثار به دبیرخانه، کمیته­ های داوری کار خود را در مرحله اول شروع کرده اند، افزود: در نهایت نفرات برگزیده با رای بیشتر کمیته داوری به عنوان برگزیده جایزه مصطفی(ص) تایید می­ شوند.

دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) در آذرماه ۱۳۹۶(دسامبر۲۰۱۷) همزمان با هفته وحدت با تقدیر از پنج دانشمند برجسته جهان اسلام در تهران برگزار می­ شود.

کد خبر 3767959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha