۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۰۱

در راستای جلب کمکهای نظامی؛

اشرف غنی فردا به دهلی نو سفر می‌کند

اشرف غنی فردا به دهلی نو سفر می‌کند

رئیس جمهور افغانستان فردا عازم دهلی نو می شود تا با مقامات این کشور در مورد همکاری های نظامی گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «رها»، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان فردا چهارشنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات این کشور عازم دهلی نو می شود تا در مورد کمک های نظامی با مقامات هند دیدار و گفتگو کند.

گفته می شود اشرف غنی در ضیافت نهار «نارندرا مودی» نخست وزیر هند شرکت می کند و در جمع تجار هندی و نیز موسسه مطالعات دفاعی سخنرانی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که هند همواره بدنبال روابطی گسترده و خوب با افغانستان بوده است و این خود نارضایتی دولت اسلام آباد را نیز به دنبال داشته است.

هند از زمان سقوط دولت طالبان در افغانستان تاکنون نزدیک به دو میلیارد دلار در بخش های مختلف برای بازسازی افغانستان سرمایه گذاری کرده است.

وزارت خارجه هند چند روز پیش طی بیانیه ای گفت: سفر اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به هند فرصتی را برای دو کشور جهت ادامه و گسترش روابط دو جانبه فراهم می کند.

سفر اشرف غنی به دهلی نو در حالی صورت می گیرد که افغانستان از هند درخواست تجهیزات نظامی برای نیروهای امنیتی این کشور  کرده است.

هند تقریباً هشت ماه پیش و برای اولین بار، چهار بالگرد جنگی از نوع (MI-25) برای تقویت نیروهای امنیتی به افغانستان تحویل داده بود.

منابع مطلع در همین خصوص اعلام کردند: هند به درخواست تجهیزات نظامی جدید از سوی دولت افغانستان پاسخ مثبت داده است و قرار است در سفر اشرف غنی به صورت رسمی اعلام شود.

کد خبر 3768172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha