۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶

مشاور ارشد اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد؛

امنیت سرمایه‌گذاری در کشور وجود ندارد/لزوم پرهیز از بخشی‌نگری

امنیت سرمایه‌گذاری در کشور وجود ندارد/لزوم پرهیز از بخشی‌نگری

محلات- مشاور ارشد اتاق بازرگانی ایران گفت: بزرگترین مانع پیشرفت صنعت سنگ کشور، نبود امنیت سرمایه گذاری در این بخش بوده که به دلیل وجود قوانین مغایر و بخشی‌نگری به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز میرزاییان صبح چهارشنبه در همایش صادرات سنگ ایران که در محل نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در شهر نیم ور محلات در حال برگزاری است، اظهار داشت: بزرگترین مشکل پیش روی رشد و گسترش صنعت سنگ کشور، نبود امنیت سرمایه گذاری در این بخش است که به دلیل وجود قوانین مغایر، بخشی نگری و مزاحمت های محلی اتفاق افتاده است.

وی افزود: دولت باید با اصلاح قوانین، تامین منابع مالی، تامین ماشین آلات و اصلاح قانون مالیات و مالیات بر ارزش افزوده، موانع سرمایه گذاری را برطرف کند و با اصلاح قوانین گمرکی و توسعه صادرات به بخش خصوصی کمک کند.

مشاور ارشد اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیز می تواند با تشکیل یک تشکل فراگیر از فعالان سنگ، تدوین برنامه های اجرایی مناسب و ارتباط مستمر با سازمان نظام مهندسی کشور، در راستای ارتقای دانش فنی به سمت توسعه صنعت سنگ کشور و توسعه صادرات گام بردارد.

میرزاییان تاکید کرد: برخورداری از دو قطب صنعتی و سه شهرک صنعتی سنگ های تزیینی و وجود یکصد انبار سنگ کوپ، از جمله مزیت های شهرستان محلات در حوزه صنعت سنگ است و ٩٥ درصد مشاغل این منطقه در ارتباط با صنایع سنگ است.

وی بیان داشت: حدود ٣٠٠ معدن فعال کشور در اختیار معدنکاران این منطقه است و این مساله از توانمندی های شهرستان محلات محسوب می شود.

کد خبر 3769154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha