۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۲۶

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد:

۶ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز نیازمند خراسان شمالی درانتظار جشن عاطفه‌ها

۶ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز نیازمند خراسان شمالی درانتظار جشن عاطفه‌ها

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد، در آستانه جشن عاطفه‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید خواستار کمک‌های مردمی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، جشن عاطفه‌ها طی دو مرحله و در روزهای ۲۵ شهریورماه جاری و ۱۰ مهرماه امسال برگزار می‌شود.

راه‌اندازی سامانه الکترونیکی جمع‌آوری کمک‌های نقدی

اهرابی همچنین از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای نخستین بار در سال جاری خبر داد و افزود: سامانه #۱*۷۷۸۸* آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم است که به‌صورت متمرکز این امکان را به نیکوکاران می‌دهد تا کمک‌های خود را به پایگاه شهرستانی موردنظر واریز کنند.

وی بابیان اینکه هرساله کمک‌های مردمی در قالب پایگاه‌های نیکوکاری انجام می‌گرفت، تصریح کرد: امسال پایگاه‌ها حذف‌شده و سعی بر آن است تا کمک‌ها از طریق شماره‌حساب و درگاه‌های اینترنتی جذب شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اعلام کرد: شماره‌حساب ۱۴۰۰۵۰۸۰۰۴۰ نزد بانک مسکن نیز آماده دریافت کمک‌های مردم در جشن عاطفه‌ها است.

اهرابی بابیان اینکه ۷۱ مرکز نیکوکاری در خراسان شمالی وجود دارد گفت: خیران استان می‌توانند کمک‌های خود را از طریق این مراکز به دست نیازمندان برسانند و همچنین ۱۰۰ هزار پاکت نیکوکاری نیز آماده‌سازی شده که پس از بازگشایی مدارس در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: طی سال گذشته ۶۳۰ میلیون تومان کمک نقدی توسط مردم در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شد که ۲۰۰ میلیون تومان آن از طریق مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شد.

وی به سه هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز ساکن مناطق محروم، تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اعتبارات دولتی برای هزینه پوشاک و ۱۵۰ میلیون تومان برای هزینه لوازم‌التحریر این دانش‌آموزان اختصاص‌یافته است.

این مسئول استانی با تأکید بر اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی حداقل نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان هم نیست، تصریح کرد: تهیه فرم مدرسه و لوازم‌التحریر برای ۶ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز نیازمند با سرانه حدود ۶۰ هزار تومان، نزدیک به چهار میلیارد تومان هزینه در بردارد.

اهرابی از پیش‌بینی جمع‌آوری یک میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی در جشن عاطفه‌های طی امسال خبر داد و تأکید کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید، باید سنت حسنه نیکوکاری بیشتر ترویج پیدا کند و فرهنگ نوع‌دوستی و کمک‌رسانی را به فرزندانمان آموزش دهیم.

کد خبر 3769235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha