۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۵۳

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی:

۹۰ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می شود/ضرورت مدیریت آب

۹۰ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می شود/ضرورت مدیریت آب

تهران-نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف آب گفت: ۹۰ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می شود.

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که مدیریت مصرف آب یک موضوع ضروری و غیر قابل انکار است، اظهار داشت: مدیریت منابع آبی باید به عنوان یک موضوع مهم و اساسی در دستور کار بوده و تلاش های لازم برای تحقق آن صورت پذیرد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی افزود: این یک واقعیت غیر قابل انکار بوده که منابع آبی در کشور محدود است و باید با برنامه ریزی و اعمال سیاست های صحیح، بهترین و بیشترین بهره وری را از این منابع برد.

وی با اشاره به میزان بالای مصرف منابع آبی در بخش کشاورزی ادامه داد: ۹۰ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می شود و باید با شیوه های مدرن آبیاری این میزان را کاهش داد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید با استفاده از شیوه های مدرن آبیاری، بیشتری بهره وری را از منابع آبی در بخش کشاورزی برد.

نقوی حسینی سهم صنعت را از منابع آبی ناکافی دانست و عنوان کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده، سهم بخش صنعت از منابع آبی بین دو تا سه درصد است و باید برای گسترش صنعت در کشور، تخصیص منابع آبی در این بخش افزایش پیدا کند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز ظرفیت های بسیار بالایی در بخش صنعت کشور وجود دارد که با ایجاد بسترهای لازم از جمله تأمین منابع آبی، می توان به موفقیت های بیشتری در این عرصه دست پیدا کرد.

نقوی حسینی با تأکید بر این نکته که گسترش صنعت در کشور، برکات فراوانی را به همراه دارد، گفت: رشد صنعت در کشور علاوه بر توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال را برای جامعه به همراه دارد.

وی بیان داشت: به عنوان نماینده مجلس، از ظرفیت های مختلف برای شکوفایی هر چه بیشتر صنعت در حوزه استحفاظی خود و کشور استفاده خواهم کرد.

کد خبر 3769954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha